اظهارات عجیب یک نماینده مجلس دباره نسبت مسکن و مساحت کشور

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: ساخت و ساز فقط در یک درصد مساحت کشور انجام شده و این امر عامل تراکم جمعیتی در برخی شهرها است.

اظهارات عجیب یک نماینده مجلس دباره نسبت مسکن و مساحت کشور

به گزارش اقتصاد100، این اظهار نظر نماینده کرج در مجلس در حالی مطرح می شود که ایشان ظاهرا مسکن را فقط منوط به زمین می داند و متغیرهای مهمی همچون زیرساخت های ابتدایی همچون راه، آب و انرژی را ملاکی برای ساخت مسکن نمی داند.

مهدی عسگری عصر سه‌شنبه در آئین واگذاری زمین به ۲۲۰ خانوار دارای سه فرزند البرز بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: تصویب این قانون تأثیر زیادی در افزایش زادآوری و جمعیت کشور دارد به طوری که پس از تصویب این قانون شاهد اقدامات مؤثر و افزایش نسبی جمعیت بودیم.

وی با بیان اینکه موانع راه ازدواج جوانان و افزایش جمعیت برداشته شود، تصریح کرد: باید مشوق‌ها برای افزایش جمعیت با همراهی دولت و مجلس مستمر باشد و قطع نشود.

۸ هزار زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند واگذار شده است

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه تاکنون ۸ هزار قطعه زمین در کشور به خانوارهای دارای سه فرزند واگذار شده است، ادامه داد: باید این روند با سرعت بیشتری استمرار یابد تا بتوانیم به اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برسیم.

وی بیان کرد: زندگی آپارتمان‌نشینی با فرهنگ ایران هم‌خوانی آن‌چنانی ندارد و به تبع آن مشکلات زیادی را نیز برای مردم به وجود آورده است.

عسگری افزود: دولت و مجلس با احصای این معضل برای ساخت مسکن ویلایی و تغییر رویکردها در بخش مسکن اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس از اقدامات دولت در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت ویژه حمایت می‌کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه ساخت و ساز فقط در یک درصد مساحت کشور انجام شده است، گفت: این امر عامل تراکم جمعیتی در برخی شهرها است که آن هم منجر به بروز معضلات زیست محیطی، اجتماعی، ترافیکی و غیره شده است.

وی اظهار کرد: ساخت خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار که فرهنگ ایرانی اسلامی هم‌خوانی دارد و همچنین اتخاذ الگوی مناسب مسکن کاهش مشکلات اجتماعی می‌انجامد و تأثیر مثبت زیادی در جامعه دارد.

۸ میلیون خانوار مستأجر هستند

عسگری بیان کرد: اگر سیاست‌های خانه‌سازی به درستی اجرا شده بود امروز شاهد وجود ۸ میلیون خانوار مستأجر در کشور نبودیم.

وی تصریح کرد: ساخت مسکن مؤثرترین گام برای خانه‌دار کردن مردم و تحقق قانون حمایت از جمعیت و خانواده به شمار می‌رود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس خاطرنشان کرد: باید مشوق‌های لازم برای تأمین مسکن محرومان نیز در نظر گرفته شود.

وی متذکر شد: یکی از مهمترین دغدغه خانوارها داستن مسکن است و دولت باید این دغدغه را رفع کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما