اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون عمران ملس:

اجاره خانه را بنگاههای املاک ، بالا برده اند

اقتصاد 100-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:برای جلوگیری از سوداگری و کنترل خرید و اجاره بها مسکن ،تنها راه ساخت و ساز و نظارت دقیق از طریق سامانه ها است.

 اجاره خانه را بنگاههای املاک ، بالا برده اند

عادل نجف زاده نماینده خوی افزود: رقم سالانه افزایش اجاره بها 20 در صد ،مد نظر مجلس بود،اما انتظار داریم، علاوه بر نظارت دولت، مردم نیز هر جا با افزایش قیمت نجومی مواجه شدند از خرید یا اجاره مسکن پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت نظارت بر بنگاههای معاملات املاک را باید افزایش دهد تصریح کرد:بخش بزرگی ازافزایش بی رویه اجاره بها به عملکرد نامطلبوب بنگاههای املاک باز می گردد چون درصد معینی از قرارداد اجاره بها ، به عنوان حق کمیسیون آنان دریافت می شود.

عضو کمیسیون عمران، اقدامات مجلس در خصوص کنترل بازار مسکن را کافی دانست و گفت:مجلس یازدهم قانون نظارت بر اجاره مسکن ،مالیات برخانه های خالی ،جهش تولید مسکن و ساماندهی و نظارت بر بنگاه های املاک را مصوب کرد وتمام ابزارها را در اختیار دولت گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ساخت و ساز نظام بانکداری یاری رسان نیست افزود:ما در تامین نظام مالی، دچار مشکل هستیم و از آنجاییکه دولت های گذشته کم کاری مزمنی داشتند، نمی توان انتظار داشت همه بار به دوش دولت فعلی انداخته شود.

نماینده خوی گفت: برای کنترل بازار،تولید و عرضه مسکن،بهره گیری از شیوه وتجربه نظام جهانی می تواند کارگشا باشد.

منتخب دوره دوازدهم مجلس تصریح کرد: ساخت مسکن ارزان قیمت در مقیاس کوچک با توجه به مولد بودن کشور در بخش نهاده های ساختمانی، می تواند امید بخش و پاسخگو نیاز جوانان باشد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما