ساخت و ساز چهار دیواری غیرمجاز فقط در یک روز/ شگردهایی متفاوت برای زمین خواری

اقتصاد 100- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درباره روش‌های مختلف زمین‌خوران برای ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: یک روش این است که از زنان پیر و کودکان برای مظلوم‌نمایی استفاده می‌کنند.

ساخت و ساز چهار دیواری غیرمجاز فقط در یک روز/ شگردهایی متفاوت برای زمین خواری

به گزارش گروه مسکن اقتصاد 100، مهدی عباسی با بیان این مطلب افزود: این افراد روش‌هایی مختلفی دارند. یکی از روش‌ها استفاده از اراذل و اوباش برای بر هم زدن نظم و امکان ساخت یک چهار دیواری در مدت زمان ۲۴ ساعت است تا  بتوانند یک محل سکونت موقت را آماده کنند و آرام آرام توسعه ساختمانی داشته باشند.

او در ادامه به ابزارهای مختلف سودجویان برای ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و گفت: وقتی ماموران شهرداری تهران می‌خواهند مقابله کنند، آنها از ابزارهایی استفاده می کنند تا مانع از تخریب شوند به عنوان مثال از زنان  پیر و کودکان برای مظلوم نمایی استفاده می‌کنند و جامعه اگر آگاه نباشد با دیدن این تصاویر احساس می‌کنند که واقعاً یک قشر آسیب پذیر و مظلوم هستند که مورد آسیب قرار گرفته اند در صورتی که اصلا این طور نیست و این شگرد  آنها است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: لازم است شهروندان بدانند این‌ها افرادی هستند که زمین خوارند و منافع بسیار بالایی را از تصرف زمین‌ها و عرصه‌های عمومی شهر می‌برند. آنها زمین را به مردم ناآگاه میفروشند و مردم را دچار خسارت‌های مالی و مسائل پیچیده حقوقی می‌کنند و همچنین یک بافت ناکارآمد دارای آسیب اجتماعی برجای می‌گذارند.

عباسی با بیان اینکه ساختمان های که این افراد می سازند به هیچ وجه ایمن نیست و هر لحظه امکان دارد با کوچکترین مسئله‌ای تخریب شود و  جان انسان‌ها را به خطر بیندازد، گفت: اما سوداگران با استفاده از این ابزارها که یک بخش ابزار زور و دیگری ابزار فریب افکار عمومی است به دنبال رسیدن به اهداف خودشان هستند. شهرداری تهران خودش را ملزم کرده  که جلوی توسعه این ساخت و سازهای غیرقانونی را بگیرد و قطعا این ساختمان های ناایمن و غیرمجاز تخریب  می‌شوند. در محله مرادآباد شاهد بودیم که تمام عرصه های تصرف شده توسط شهرداری تهران و با همکاری دادستانی و مقام انتظامی تخریب و آزاد شد.

او گفت: شهرداری تهران نظارت‌های مستمر و روزانه دارد و با اقتدار جلوی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز گرفته می‌شود. البته در مواردی که اراذل و اوباش به دنبال برخورد با نیروهای شهرداری تهران هستند و از زور و قدرت استفاده می‌کنند، پلیس وارد عمل می‌شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما