اختصاصی اقتصاد 100

نماینده عضو جبهه پایداری:دولت انتظارات اقتصادی را محقق نکرد/ همسایگان روی قیمت ارز تاثیر می گذارند

اقتصاد 100-نماینده دوره یازدهم ومنتخب دوره دوازدهم مجلس از تهران گفت: امروز مهمترین اولویت و سنگین ترین کار دولت و مجلس بهبود شرایط اقتصادی ومعیشتی مردم است ،امیدواریم مجلس دوازدهم با پرهیز از حاشیه سیاسی بحث های کاری و اقتصادی را در نظر بگیرد.

نماینده عضو جبهه پایداری:دولت انتظارات اقتصادی را محقق نکرد/ همسایگان روی قیمت ارز تاثیر می گذارند

رضا تقی پور عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود:آنچه در مورد بهبود وضعیت اقتصادی  انتظار می رفت تاکنون محقق نشده و شاهدیم شرایط معیشتی اقشار پایین جامعه سختتر شده است.

وی با بیان اینکه با سیاست وتدابیر مناسب دولت می توانست کنترل اقتصاد کشور را بدست بگیرد تصریح کرد: توضیح کالا برگ الکترونیکی که دولت با تاخیر وارد آن شد، توصیه مجلس در زمان حذف ارز 4هزار و دویست تومانی بود.

این نماینده نزدیک به جبهه پایداری با اشاره به گرانی نرخ ارز و طلا گفت: همه می دانند برخی همسایگان بر روی قیمت  طلا و ارز داخل کشور تاثیردارند لذا در شرایط خاص کشور ،می طلبد اقتصاد بصورت مدیریت شده تری اداره شود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس نقطه ضعف دولت سیزدهم را عدم توجه به شعار تولید ومهار تورم عنوان کرد و افزود:اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم باید تولید افزایش پیدا کند و به سمت صادرات حرکت کنیم.

وی در مورد عملکرد وزارت صمت نیز گفت: در این وزارتخانه شاهد تحولات مدیریتی  بودیم ولی انتظار می رود دکترعلی آبادی سرعت بیشتری به کاربدهند و با رشد تولید شاهد افزایش صادرات باشیم تا به مدیریت ارز کمک کنیم.

عضوکمیسیون ویژه جهش و رونق تولید درخصوص کنترل نرخ ارز تصریح کرد:بارها به بانک مرکزی تذکر دادیم و راه حل هایی برای کنترل ارز پیشنهاد کردیم تا ارز در شبکه مدیریت شود و اسکناس از مبادلات حذف گردد چون اعتقاد داریم بخش عمده تولید ومصرف ارز در دولت صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین محورها ،کنترل نرخ ارز بطور واقعی است چون اقتصاد دانان نظرشان این است که نرخی که وجود دارد حباب است و قیمت دلار چیزی نیست که در بازار قاچاق وجود دارد، لذا دولت باید تصمیمات مهمی  با عزم و اراده بگیرد تا از این وضعیت بیرون بیاید.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن یکی از نقاط ضعف دولت سیزدهم را دیپلماسی اقتصادی دانست و گفت: در ارتباط با همسایگان که روابط خوبی با جمهوری اسلامی دارند می طلبد که بحث صادرات را باز کنیم ومردمی کردن اقتصاد را که قانون آن درکمیسیون جهش تولید تدوین شده و مراحل پایانی را طی می کند جدی بگیریم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما