سازمان بازرسی به خرید کالاهای مشابه تولید داخل از سوی دستگاه‌های دولتی ورود کرد

اقتصاد 100 - معاون تولیدی سازمان بازرسی در بازدید از دو واحد تولیدی استان اصفهان، گفت: در موارد اندکی، برخی دستگاه‌های دولتی اقدام به خرید کالاهای مشابه تولید داخل کردند که سازمان بازرسی به آن ورود کرد.

سازمان بازرسی به خرید کالاهای مشابه تولید داخل از سوی دستگاه‌های دولتی ورود کرد

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، احمد اسدیان که به همراه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به استان اصفهان سفر کرده است با حضور در شهرک صنعتی مورچه خورت از مجموعه تولیدی لوازم خانگی اسنوا و کارخانه نساجی ساویس بازدید کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، در این بازدید در جریان آخرین وضعیت تولیدات این واحدها و مشکلات پیش روی صنعتگران آن قرار گرفت.

وی در ادامه به چالش‌های پیش روی کارخانجات تولیدی  از جمله اسنوا اشاره کرد و گفت: نقدینگی و سرمایه در گردش از جمله معضلات بسیاری از تولیدکنندگان است که عدم تامین آن، باعث خلل در تامین مواد اولیه و کاهش تولید در کشور خواهد شد لذا باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

اسدیان درباره عملکرد بانک‌ها در حمایت از واحدهای تولیدی، تصریح کرد: اگر بانک ها بدون وجود مانعی، همراهی لازم را با تولیدکنندگان نداشته باشند بدون شک سازمان بازرسی ورود جدی خواهد داشت. 

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، با مثبت ارزیابی کردن روند تولید در کشور، گفت: با وجود روند شتابنده تولید در کشور، اما اقداماتی همچون واردات بی‌رویه، مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد کرده است.

اسدیان با بیان اینکه برخی قوانین و مقررات در کشور، واردات و خرید کالاهایی که تولید مشابه به اندازه نیاز کشور را دارند، ممنوع کرده است، افزود: با توجه به وجود چنین قوانینی، در صورت بی توجهی دستگاه‌های دولتی، سازمان بازرسی برخورد می‌کند، کمااینکه در موارد اندکی، برخی دستگاه‌های دولتی اقدام به خرید کالاهای مشابه تولید داخل کردند که سازمان بازرسی به آن ورود کرد. 

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به برخی اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در حوزه حمایت از تولید، گفت: امسال کارگروه حمایت از تولید در سازمان بازرسی تشکیل و  وظایف دستگاه ها در قبال تولید، احصا شد که بر نحوه اجرای آن نیز نظارت صورت می گیرد ضمن آنکه جلسات و بازدیدهای مختلفی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی انجام گرفته و همچنان نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع : فارس

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا امروز در معاملات بازار جهانی افت را در پیش گرفته است.

اخبار سلامت

سینما در سینما