چرا دولت نمایشگاههای کتاب را جمع کرد؟

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تغییر شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: هزینه حضور مستقل ناشران در استان‌ها سنگین است و به همین دلیل ناشران از حضور منصرف می‌شدند و فضا در اختیار واسطه‌های فروش قرار می‌گرفت و کتاب‌های بی‌کیفیت و زرد با تخفیف‌های بالا به نمایشگاه آورده می‌شد که این ظلم به مردم استان‌ها بود.

چرا دولت نمایشگاههای کتاب را جمع کرد؟

به گزارش اقتصاد100 به نقل از فارس، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز همواره به عنوان نمایشگاه شاخص در بین استان‌ها مطرح بوده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برپایی این رویداد فرهنگی گفت: خیلی خوشحال هستم که اولین نمایشگاه استانی را بعد از مدت‌ها در استان خوب آذربایجان‌شرقی و شهر بزرگ تبریز شروع می‌کنیم.

وی افزود: تغییراتی در شیوه برگزاری نمایشگاه تدبیر شده که امیدواریم این تغییرات نمایشگاه استانی را به جایگاه واقعی خود برساند.

احمدوند اضافه کرد: همکاری بسیار خوبی را در این استان شاهد بودیم، قدردان زحمات مدیرکل ارشاد و همکارانشان، حمایت‌های استاندار آذربایجان‌شرقی و مجموعه نهادهایی که در استان زحمت می‌کشند، هستیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ناشران و اهالی فرهنگ تبریز بسیار خوب پای کار آمدند، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از نمایشگاه شده است، با توجه به اینکه کتاب گران شده و هزینه خرید کتاب بالاست اما مردم علاقمند به فرهنگ و کتاب هستند و امیدواریم با رفع نقایص در دوره‌های بعدی نمایشگاه باشکوه‌تری برگزارکنیم.

وی درباره نمایشگاه مطبوعات هم گفت: اکثر رسانه‌های استان حضور دارند که از استان فرهنگی و موثر آذربایجان‌شرقی انتظاری هم جز این نداریم.

احمدوند درباره تغییر شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب هم گفت: هزینه حضور مستقل ناشران در استان‌ها سنگین است و به همین دلیل ناشران از حضور منصرف می‌شدند و فضا در اختیار واسطه‌های فروش قرار می‌گرفت و کتاب‌های بی‌کیفیت و زرد با تخفیف‌های بالا به نمایشگاه آورده می‌شد که این ظلم به مردم استان‌ها بود و به همین دلیل بهترین راه برای برگزاری نمایشگاه همین روش بود.

وی ادامه داد: همیشه نمایشگاه تبریز به عنوان نمایشگاه شاخص در بین استان‌ها مطرح بوده و الان هم که پیشگام برای برگزاری نمایشگاه کتاب بودند آن را به شکل بسیار خوبی برگزار می کنند.

احمدوند درباره حمایت از نویسندگان جوان یادآور شد: مهمترین حمایت این است که نویسندگان و پدیدآورندگان امکان انتشار آثارشان را داشته باشند که برای این مساله بستری فراهم شده که در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد تا پدیدآورندگان آثارشان را منتشر و ناشران هرکدام را خواستند به صورت چاپ و صحافی به مشتریان ارائه کنند.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما