محمد محمدعلی درگذشت

محمد محمدعلی، داستان‌نویس، در ۷۵ سالگی درگذشت.

محمد محمدعلی درگذشت

به گزارش اقتصاد100، محمد محمدعلی، داستان‌نویس، در ۷۵ سالگی ساعت ۲ بامداد جمعه (۲۴ شهریور)  در کانادا درگذشت.

محمد محمدعلی هفتم اردیبهشت ۱۳۲۷ در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد. در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی شد و سپس با لیسانس علوم سیاسی و اجتماعی به استخدام سازمان بازنشستگی کشوری درآمد. محمدعلی از ۱۳۶۹ به وزارت فرهنگ و آموزش عالی منتقل و در مرکز اسناد و مدارک علمی کشور مشغول کار شد. در ۱۳۸۱ بازنشسته شد.

 او در دهه ۶۰ و ۷۰ فعالیت مطبوعاتی نیز داشت و علاوه بر سردبیری فصلنامه برج و همکاری با مجله‌‌های دنیای سخن و آدینه در مؤسسه کارنامه نیز داستان‌نویسی تدریس می‌کرد.

محمدعلی از دوران خدمت در سپاه ترویج و آبادانی تحت تأثیر فقر مناطق محروم کشور قرار داشت. به‌خاطر همین هم در اکثر داستان‌هایش به شیوه‌ رئالیست به زندگی فقر زده مردم پرداخته‌ و واقعیت‌های اجتماعی تلخ را از طریق سمبولیسم بیان می‌کند.

از آثار این نویسنده به این عنوان‌ها می‌توان اشاره کرد: مجموعه‌ داستان‌های «بازنشستگی و داستان‌های دیگر» (۱۳۶۶)، «چشم دوم» (۱۳۷۳) و «دریغ از روبه‌رو» (۱۳۷۸) و رمان‌های «رعد و برق بی‌باران» (۱۳۷۰)، «نقش پنهان» (۱۳۷۰)، «باورهای خیس یک مرده» (۱۳۷۶)، «برهنه در باد» (۱۳۷۹)، «قصه‌ تهمینه» (۱۳۸۲)، «آدم و حوا» (۱۳۸۳)، «جمشید و جمک» (۱۳۸۳)، «مشی و مشیانه» و «جهان زندگان».

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما