طلا 8 دلار گران شد، دلار سقوط کرد

پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا در بیانیه‌اش، رویکرد تهاجمی خود برای مهار تورم را ملایم‌تر کرد، قیمت طلا افزایش یافت و هر اونس 1977.89 دلار فروخته شد.

طلا 8 دلار گران شد، دلار سقوط کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا در بیانیه‌اش، رویکرد تهاجمی خود برای مهار تورم را ملایم‌تر کرد و نشان داد که احتمال پایان دادن به افزایش نرخ بهره وجود دارد، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7 دلار و 87 سنت افزایش 1977.98 دلار فروخته شد.

فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد اما نشانه‌هایی بروز داد که در آستانه توقف افزایش بیشتر این نرخ در بحبوحه آشفتگی‌های اخیر بازارهای مالی است.

اما در کنفرانس خبری، جرم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد، انتظار نمی‌رود بانک مرکزی آمریکا در سال 2023 نرخ بهره را کاهش دهد.

سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد گفت: «فدرال رزرو باید ریسک های تورمی و ثبات اقتصادی را متعادل کند، اینها هر دو عواملی هستند که می توانند تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را افزایش دهند. »

طلا تا این زمان از ماه جاری بیش از 7 درصد افزایش ارزش داشته است و به علت نگرانی در مورد صنعت بانکداری آمریکا به رکورد 2000 دلار در هر اونس در مارس 2020 نزدیک می شود.

طلا اغلب در زمان بروز بی ثباتی های مالی به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می شود و از پایین ماندن نرخ بهره سود می برد چراکه دارایی بدون بهره است.

سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا کاهش یافته و ارزش دلار به کمترین میزان در نزدیک به 7 هفته گذشته رسیده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز