زمان برگزاری دومین حراج شمش طلا

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: دومین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران چهارشنبه ۴ بهمن انجام خواهد شد.

زمان برگزاری دومین حراج شمش طلا

به گزارش اقتصاد100، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دومین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران چهارشنبه ۴ بهمن انجام خواهد شد. این حراج همانند حراج قبلی به شکل حضوری در تالار معاملات طلای مرکز مبادله انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: عرضه کنندگان بخش خصوصی که همان صادرکنندگان هستند، در قالب رفع تعهد ارزی شمش طلا را وارد کردند. آن ها فرآیند عرضه را در مرکز مبادله انجام داده و آماده عرضه هستند در مقابل هم متقاضیان همان سه گروه قبلی هستند.

او افزود: متقاضیان باید توجه داشته باشند که عرضه به شکل عمده یعنی یک کیلوگرمی خواهد بود و حداکثر میزان خرید ۳ کیلوگرم است ضمن اینکه متقاضیان حتما باید تا روز سه‌شنبه سه بهمن مبلغ وجه ضمان را واریز کنند وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. در حراج قبلی با این مسئله مواجه بودیم بر اساس آنچه به عنوان مقررات مطرح شده بود که حتما باید تا ساعت ۱۶ روز قبل از معامله این مبلغ واریز شود اما اتفاق نیفتاده بود طبیعتا کسانی که فرآیند اداری را تطبق مقرارت اعلامی انجام ندهند امکان پذیرش آن ها وجود ندارد.

بالسینی گفت: یکی از مشکلاتی که در حراج قبل با آن مواجه بودیم این بود که خریداران باید به‌این نکته توجه کنند مبلغ وجه ضمان از حساب خود اشخاص به حساب واسط مرکز مبادله واریز شود یعنی اگر از حساب شخص دیگری واریز شود این مورد قابل پذیرش نیست. 

او می‌گوید: باتوجه به عرضه موفق چهارشنبه هفته قبل، اول اثر این موضوع بر بازار طلا خوب نمایان شد رضایتی که فعالان داشتند نشان می‌دهد سیاست گذاری بانک مرکزی در این زمینه مناسب است مورد دیگر این که با توجه به استقبال صورت گرفته این روال را ادامه خواهیم داد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما