دومین کالای وارداتی ایران از ترکیه؛ باور نمی کنید!

مجموع تجارت (صادرات و واردات) ایران با ترکیه در ۹ ماهه سال جاری به بیش از ۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

دومین کالای وارداتی ایران از ترکیه؛ باور نمی کنید!
به گزارش اقتصاد100، رضوانی‌فر رئیس کل گمرک با اعلام این خبر گفت: در این مدت 6 میلیون و 400 هزار تن کالا به ارزش 3 میلیارد و 300 میلیون دلار به ترکیه صادر شده است که به لحاظ وزن 12.5 درصد افزایش و از حیث ارزش 15 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص میزان واردات از کشور ترکیه در 9 ماهه سال جاری افزود: در این مدت 3 میلیون تن کالا به ارزش 5 میلیارد و 300 میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزن 12 درصد و از حیث ارزش 17 درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته وی عمده اقلام صادراتی کشورمان به ترکیه در این مدت شامل گاز طبیعی، اوره، آلومینیوم، شمش آهن و قیر و عمده کالای وارداتی، روغن آفتابگردان، شمش طلا و ذرت دامی بوده است.

رضوانی فر با اشاره به اینکه حجم ترانزیت مبادله شده بین ایران و ترکیه در 9 ماهه سال جاری یک میلیون و 600 هزار تن بوده است، افزود: میزان ترانزیت در مدت زمان یاد شده از مبدا ترکیه یک میلیون تن و میزان ترانزیت از کشورمان به مقصد مرزهای ترکیه 600 هزار تن بوده است که عمدتاً از مرزهای بازرگان، سرو و پلدشت انجام شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: در 9 ماهه سال جاری حدود 280 هزار دستگاه کامیون از مرزهای دو کشور تردد کردند که از این تعداد 122 هزار دستگاه کامیون‌های خروجی و 156 هزار دستگاه کامیون‌های ورودی بودند.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما