گزارش خبرگزاری دولت از خالی شدن حباب سکه در روز جمعه

فعال بازار طلا گفت: در هفته گذشته حباب سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت و برابر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

گزارش خبرگزاری دولت از خالی شدن حباب سکه در روز جمعه

به گزارش اقتصاد100، «محمد کشتی آرای» در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته، اظهارداشت: در هفته گذشته اوایل هفته بهای انس جهانی طلا در قیمت ۱۹۲۸ دلار ثابت بود اما در ادامه با ۲۸ دلار افزایش و به ۱۹۵۶ دلار رسید .

وی افزود: براین اساس قیمت طلا تا اواسط هفته تناسب داشت و ثبات قیمتی در بازار کاملا مشاهده می‌شد اما با توجه به رشد بهای انس جهانی و نوسانات نرخ ارز قیمت طلا در بازار داخل نیز افزایشی بود.

به گفته این فعال بازار طلا روز گذشته بازار طلا به دلیل ایام عید و افزایش تقاضا با رونق همراه بود.

وی بیان کرد: در آخرین معاملات هفته گذشته بهای انس جهانی طلا همانطور که اشاره شد ۲۸ دلار افزایش داشت.

کشتی آرای ادامه داد: سکه طرح قدیم ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. قیمت سکه‌های یک گرمی هیچ تغییر نداشت و ثابت بود.

این فعال بازار طلا گفت: در روزهای پایانی هفته تقاضا برای ربع سکه و نیم سکه به دلیل روز پدر و اعیاد پیش رو افزایش یافت.

وی بیان کرد: هر مثقال طلای آب شده به دلیل افزایش بهای انس جهانی طلا ۳۲۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

کشتی آرای اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که به دلیل تعادل عرضه و تقاضا و واگذاری سکه توسط بانک مرکزی حباب سکه کاهش یافت و حباب سکه ۱۵۰ هزار تومان کم شده و به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در دو تا سه روز آینده که بازارهای جهانی فعالیت خود را شروع می‌کند تغییری نکند چرا که در شرایط موجود و مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز نرخ‌ها ثابت است. بهای انس جهانی تعیین کننده قیمت‌ها است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما