به این دلایل هیچگاه طلای دست دوم نخرید

طلا و جواهر اقتصاد 100: سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش پول از تورم، موضوعی است که امروزه همه با آن درگیر هستند. با توجه به تورم شدید و افزایش قیمت کالاها، در سال‌های اخیر کمتر کسی پول نقد نگهداری می‌کند؛ برخی به سراغ خرید دلار، خودرو، ملک، طلا و … می‌روند.

به این دلایل هیچگاه طلای دست دوم نخرید

خرید طلا از دیرباز تا امروز به عنوان یک روش مطمئن برای سرمایه‌گذاری بوده است. شما می‌توانید سرمایه خود را به سکه، طلای آب شده، طلای نو یا دست دوم تبدیل کنید. طلاهای دست دوم بدون اجرت به فروش می‌رسند و همین موضوع سبب شده است تا خرید آن‌ها در بین مردم در سال‌های اخیر رواج پیدا کند. البته خرید طلای دست دوم در کنار مزایایی مانند تعلق نگرفتن اجرت و .. معایبی نیز دارد که شما باید قبل از خرید با آن‌ها آشنا باشید. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا طلای دست دوم نخریم؟ با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا در این مقاله قصد داریم تا در خصوص معایب خرید طلای دست دوم و اینکه چرا طلای دست دوم نخریم صحبت کنیم.

طلای کار کرده یا همان طلای دست دوم چیست؟

قبل از صحبت در خصوص اینکه چرا طلای دست دوم نخریم؟ اجازه دهید تا مشخص کنیم اصلا به چه نوع طلایی طلای کار کرده یا همان دست دوم می‌گویند. طلای دست دوم به طلایی گفته می‌شود که هیچ گونه دستمزد و اجرت ساختی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت و در هنگام خرید شما هیچ هزینه اضافی برای خرید طلا پرداخت نخواهید کرد. در هنگام خرید این گونه از طلاها شما تنها بر اساس عیار و وزن طلا پول پرداخت خواهید کرد. معمولا طلاها با اجرت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود، عوامل بسیار زیادی در تعیین اجرت طلا موثر هستند که یکی از آن‌ها میزان زحمت و وقتی است که طلاساز برای ساخت طلا در نظر گرفته است.

عدم تعلق اجرت به طلای دست دوم سبب شده است تا مردم نسبت به خرید طلای دست دوم مشتاق شوند. خرید طلای دست دوم به‌ ظاهر یک معامله پرسود است که شما را از پرداخت اجرت ساخت‌های ۸%، ۱۰%، ۱۵% و .. راحت می‌کند. اما این معامله کاملا بدون عیب و نقص نیست و معایبی نیز دارد که بهتر است شما قبل از خرید طلای دست دوم نسبت به آن‌ها آشنا باشید. از جمله مهمترین دلایلی که تعیین می‌کند، چرا طلای دست دوم نخریم؟ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید طلای تقلبی

اولین دلیلی که خرید طلای دست دوم را به کاری پر ریسک و خطرناک تبدیل کرده است، خرید طلای تقلبی به جای طلای اصل است. حتما می‌دانید که تشخیص طلای بدل از طلای اصل برای یک شخص عادی که هیچ تجربه‌ای از طلا ندارد، کار سختی است. کافی است تا طرف مقابل شما یک آدم شیاد و کلاهبردار باشد و بخواهد به شما طلای تقلبی بفروشد. معمولا این افراد با بیان جملاتی مانند فاکتور طلا را گم کرده‌ام یا اینکه این طلا کادو بوده و فاکتورش رو به من ندادن ممکن است، سعی در جلب رضایت شما داشته باشند. اگر نمی‌توانید طلای اصل را از بدل تشخیص دهید به هیچ عنوان برای خرید طلای دست دوم به بازار نروید چرا که ممکن است، تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

مشکلات و بیماری‌های پوستی

دومین دلیلی که مشخص می‌کند، چرا طلای دست دوم نخریم؟ بروز مشکلات پوستی و به خطر افتادن سلامتی شما است. بسیاری از افراد طلاهای دست دوم را به نیت استفاده خریداری می‌کنند. انگشتر، دستبند، گردنبند و .. همه و همه با پوست شما در ارتباط هستند و می‌توانند، حامل بیماری‌ها و حساسیت‌های پوستی زیادی باشند. مگر چقدر می‌خواهید از خرید یک طلای دست دوم سود کنید که حاضر هستید، سلامتی خود را به‌ خطر بیاندازید. شما می‌توانید زیباترین و لوکس‌ترین طلاهای ایران را در دیورا گالری پیدا کنید.

فاکتور تقلبی

برای خرید و فروش طلا، فاکتور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فاکتور طلا نشان دهنده اصل بودن و دزدی نبودن آن است، این طلاها برای سرمایه‌گذاری و خرید مناسب هستند. اما هر فاکتوری که فاکتور نیست! جعل کردن یک فاکتور برای کلاهبرداران کار بسیار راحتی است، پس به هیچ عنوان گول فاکتور را نخورید. اگر قصد خرید طلای دست دوم را دارید به شما توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید و به هیچ عنوان به آگهی‌های بارگذاری شده در سایت‌ها توسط افراد اعتماد نکنید.

مستهلک شدن و فاقد زیبایی

معمولا طلاهای دست دوم برای سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، این استفاده طولانی مدت سبب شده است تا طلا دچار خط و خش شود و ظاهر زیبای خود را از دست بدهد. اگر قصد شما از خرید طلای دست دوم استفاده است، این خط و خش‌ها و ظاهر نه چندان زیبای طلای دست دوم حتما دل شما را خواهد زد. امکان خرید زیباترین و مدرن‌ترین طلاهای روز دنیا با قیمت مناسب در دیورا گالری وجود دارد.

طلاهای دست دوم از مد افتاده‌اند

معمولا طلاهایی که به‌صورت دست دوم فروخته می‌شوند، قدیمی هستند. برای بانوان بسیار مهم است که طلایی که خریداری می‌کنند، هم ظاهر زیبایی داشته باشد و هم ترند و به روز باشد. اگر شخصی هستید که به مد اهمیت می‌دهید و عاشق خرید طلاهای به روز هستید به هیچ عنوان به سراغ خرید طلاهای دست دوم نروید. دستبند طلا زنانه بنگل کارتیه موناکو، دستبند طلا زنانه جسیکا نگینی، گردنبند طلا زنانه قلب تیفانی و.. از جمله جدیدترین طرح‌های طلا هستند که شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید.

انتخاب محدودتر

جواهرات و زیورآلات دنیای بسیار وسیعی دارد، این دنیای بزرگ تمامی سلیقه‌ها را می‌تواند راضی نگه دارد. طلاهای کار کرده و دست دوم، دست شما در انتخاب را می‌بندند و شما نمی‌توانید آنگونه که سلیقه‌اتان است، خرید خود را انجام دهید. برای مثال شما چقدر باید در بازار بگردید تا دست دوم گردنبند طلا زنانه ام جی ام شیر ورساچه را پیدا کنید؟ باور کنید پیدا کردن چنین گردنبندی در بین طلاهای دست دوم دقیقا مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است.

از بین رفتن شغل طلاسازی

شغل افراد بسیار زیادی طلاسازی است، این افراد روزانه در تلاش هستند تا برای شما زیورآلات زیبا بسازند. با رواج پیدا کردن خرید طلای دست دوم در بین مردم، این امکان وجود دارد که شغل این افراد با رکود مواجه شود و کارگاه‌های ساخت طلا به‌طور کلی از بین بروند. این مورد یک پاسخ محکم برای سوال چرا طلای دست دوم نخریم؟ است.

خرید و فروش سخت

گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی شما یک طلای دست دوم را بدون فاکتور خریداری کنید. فروش یک طلای دست دوم آن هم بدون فاکتور بسیار سخت است، بسیاری از افراد به شما اعتماد نخواهند کرد و از خرید طلای شما امتناع خواهند کرد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که هرگز و هرگز به سراغ خرید طلاهایی نروید که فاکتور ندارند حتی اگر طلا را از اقوام نزدیک خود خریداری می‌کنید.

طلای دست دوم یا طلای آب شده؟ کدام برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

اکنون که می‌دانید چرا طلای دست دوم نخریم؟ بهتر است به سراغ بررسی این موضوع که طلای آب شده بهتر است یا طلای دست دوم برویم. طلای آب شده نیز مانند طلای دست دوم توسط افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری توصیه و انتخاب می‌شود. به طلاهای دست دومی که به هر دلیلی (طرح قدیمی، شکسته بودن طلا و..) غیر قابل استفاده هستند و به صورت شمش و مفتول در می‌آیند، طلای آب شده می‌گویند.

خرید و فروش طلای آب شده نسبت به طلای دست دوم راحت‌تر است و شما برای فروش دردسر کمتری دارید. سود سرمایه‌گذاری در طلای آب شده نسبت به طلای دست دوم بیشتر است و به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است. پس اگر فقط قصدتان از خرید طلا سرمایه‌گذاری است به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ طلای آب شده بروید اما اگر می‌خواهید، علاوه بر سرمایه‌گذاری از طلا استفاده‌های زینتی هم داشته باشید بهتر است به سراغ خرید طلای دست دوم بروید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما