چگونه با درآمد کم طلا پس انداز کنیم؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: همه ما می‌دانیم که پول درآوردن چقدر دشوار است و همینطور پولی که به سختی به دست می‌آید اگر در بانک نگهداری شود روز به روز ارزش خود را از دست می‌دهد! چه باید کرد؟ پس انداز طلا یکی از روش های خوب و تاثیر گذار است که ارزش پول شما را حفظ کرده و همینطور افزایش می‌دهد. اما پس انداز طلا هم راز و رمز خود را دارد!

چگونه با درآمد کم طلا پس انداز کنیم؟

پس انداز طلا در یک نگاه

می دانیم قشر ضعیف جامعه و یا افرادی که درگیر قسط و هزینه‌های زیاد هستند می‌گویند، ما را چه به پس انداز طلا! اصلاً مگر پولی هم باقی می‌ماند تا ما جرات کنیم و پا داخل مغازه طلافروشی بگذاریم! وقتی صحبت از پس انداز طلا می‌شود اولین دیدگاه همین است و البته تا حد زیادی هم درست است اما منظور ما از پس انداز طلا این نیست که یک گردنبند پر از نگین و ظریف کاری شده پشت ویترین را انتخاب کنید! شما قرار است با طلا پس انداز کنید و این کار یعنی فقط طلا بودن شی مهم است و نه چیز دیگر! اگر قصد شما پس انداز به واسطه خرید طلا است؛ بهترین نوع طلا برای پس انداز طلای آب شده است! اما بگذارید این موضوع را در بخش بعد دقیق‌تر برای شما توضیح دهیم.  

پس انداز طلا آب شده

سایت طلاین یکی از سایت های مشهور در زمینه خرید و فروش آنلاین طلای آب شده است و به همه افراد با هر سطح درآمدی کمک می‌کند تا سرمایه خود را مدیریت کنند. در پس انداز طلا باید دو نکته مهم را مدنظر قرار دهید. اول اینکه طلایی که انتخاب می‌کنید باید بدون کارمزد، بدون اجرت ساخت و هر هزینه اضافی باشد! مگر می‌شود؟ بله شما با خرید طلای آب شده دقیقاً گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کرده‌اید. موضوع دیگر مربوط به سطح توانایی شما در خرید است. یعنی باید در ابتدا بسنجید که هر ماه چقدر از مبلغ بودجه شما باقی می‌ماند و چقدر از آن را باید نقد نگه دارید. در این صورت هر ماه مبلغی برای شما اضافی است و استارت پس انداز طلای آب شده همین جا زده می‌شود.  

طلای آب شده دقیقاً یعنی چه؟

سوالی که بارها پرسیده می شود اینکه طلای آب شده به چه معنی است؟ طلایی که ذوب شده مشهور به طلای آب شده است. طلای آب شده در واقع مخلوطی از طلا و فلزات دیگر است که در نهایت به آلیاژ دلخواه می‌رسد. پس انداز طلا آب شده به شما کمک می کند که ارزش پول خود را حفظ کنید. طلای آب شده از طلای متفرقه، جواهرات دست دوم و همینطور شکسته به دست می‌آید این جواهرات از نظر ظاهر ارزش همیشگی خود را ندارند اما ارزش طلای آنها حفظ شده است. طلافروش این طلاها را دوباره وارد چرخه مالی می‌کند و به واسطه کوره های مخصوص ریخته گری طلا، شرایطی فراهم می‌شود تا طلا ذوب شده و مورد استفاده قرار بگیرد. حتماً می‌پرسید شکل ظاهری طلای آب شده به چه صورت است؟ طلای ذوب شده را می‌توان به هر شکل و ابعادی در آورد، قانون خاصی برای مشخص کردن شکل آن مطرح نیست اما معمولاً چنین طلایی به صورت مکعب طراحی می‌شود و یا مفتولی شکل است.  

شایعات در مورد عیار کم طلای آب شده را باور نکنید!

وقتی صحبت از پس انداز طلای آب شده است احتمالاً حرف و حدیث های زیادی به گوشتان می‌رسد که باید ترتیب اثر دهید. اول اینکه عیار این طلا کمتر از طلای اصلی است! چنین استدلالی به کل اشتباه است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که این رویکرد اشتباه است. حتماً می‌پرسید چطور؟ عیار طلا و جواهرات در ایران ۱۸ یا ۷۵۰ از ۱۰۰۰ است و وقتی صحبت از پس انداز طلای آب شده است یعنی همان عیار مطرح است البته مقداری کمی یا زیادی دیده می‌شود که جای نگرانی ندارد. حال موضوع این است که قرار تصمیم به پس انداز طلای آب شده بالاتر از عیار ۱۸ باشد، در زمان ذوب از سکه های ۲۲ عیار استفاده می‌شود.  

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما