چالش‌های بهای طلا ادامه دارد

طلا و جواهر اقتصاد 100: در بحبوحه‌ی خطرات فزاینده‌ی ژئوپلیتیکی و با وجود ترس از شیوع سریع درگیری بین اسرائیل و حماس به سمت کشورهای بیشتری در منطقه، چالش‌های بهای طلا ادامه دارد.


چالش‌های بهای طلا ادامه دارد

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در روز جمعه، از آزمایش سد 2000 دلاری ناکام ماند. گفتنی است پس از آنکه فلز زرد از پایین‌ترین سطح روزانه 1972.12 دلار جهش کرد، در حال حاضر در حدود 1980.20 دلار معامله می‌شود.

آنچه مسلم است در بحبوحه‌ی خطرات فزاینده‌ی ژئوپلیتیکی و در حالی که بیم آن می‌رود که درگیری بین اسرائیل و حماس به سرعت به سمت کشورهای بیشتری در منطقه گسترش یابد، چالش‌های بهای طلا ادامه دارد.

ناآرامی‌های خاورمیانه و تضعیف دلار آمریکا دو عامل افزایش طلا

اظهاراتی پیرامون تشدید درگیری‌های خاورمیانه در کنار اظهارات نادرست جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بر اوراق خزانه‌داری ایالات متحده، به ویژه شاخص 10 ساله تأثیر گذاشت و با افت هفت واحد پایه، به 4.929 درصد رسید.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) که عملکرد دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز ردیابی می‌کند، با کاهش 0.07 درصدی، سودهای قبلی خود را خنثی کرد.

شاخص قیمت طلا

رویکرد فدرال رزرو در قالب اظهارات جنگ‌طلبانه ادامه دارد، در همین راستا، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، با تأکید بر احتمال کاهش نرخ بهره در سال 2024، در صورت شرایط اقتصادی خاص، بر ضرورت تغییر احتمالی در سیاست پولی خاطرنشان کرد. در عین حال، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، نیز اظهار داشت که فدرال رزرو احتمالأ در اوج چرخه‌ی افزایش نرخ بهره یا نزدیک به اوج آن قرار دارد. وی همچنین تاکید کرد که بانک مرکزی در فرآیند تصمیم‌گیری خود برای نشست آتی سیاست پولی، به شدت به داده‌های دریافتی وابسته خواهد بود.

با نگاهی رو به جلو، تقویم اقتصادی هفته‌ی آینده شامل داده‌های فلش PMI ایالات متحده، انتشار تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه‌ی سوم، سفارشات کالاهای بادوام، مطالبات بیکاری و PCE اصلی، به عنوان معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم خواهد بود.

چشم‌انداز تکنیکال و تحلیل قیمت طلا XAU/USD

چنانچه قیمت طلا به سطحی فراتر از 2000 دلار برسد، مقاومت بعدی طلا در بالاترین قیمت روزانه 10 می 2048.15 دلار و به دنبال آن بالاترین سطح سال گذشته یعنی 2075.14 دلار مشاهده می‌شود که البته این سطوح، پیش از به چالش‌کشیدن بالاترین سطح تاریخی (ATH) در 2081.82 دلار محقق خواهند شد.

اگر طلا (XAU/USD) نتواند بالای 2000 دلار بماند، اولین حمایت، سقف قیمت 20 ژوئیه در 1987.42 دلار خواهد بود و پس از آن سقف قیمت تبدیل‌شده به حمایت 1 سپتامبر، در سطح 1952.95 دلار خواهد بود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما