فروش 850 میلیون دلاری یک برند ساعت مچی در سال گذشته

طلا و جواهر اقتصاد 100: برند آمریکایی فسیل یکی از برند های مشهور و محبوب در جهان به خصوص در زمینه تولید ساعت است. از ویژگی ساعت های مردانه برند فسیل تنوع بالا، نوآوری و عملکردهای کاربردی این ساعت هاست.

فروش 850 میلیون دلاری یک برند ساعت مچی در سال گذشته

معرفی برند ساعت مچی فسیل (Fossil)

ساعت های هوشمند فسیل دارای قابلیت های گوناگون هستند. قابلیت هایی مثل دریافت اعلان ها تا کنترل از راه دور تلفن هوشمند! در ساعت های فسیل، از بند های چرمی یا فولاد ضد زنگ استفاده می شود به همین امر ساعت مچی های مردانه این برند از کیفیت بالا و ظاهری زیبا برخوردار هستند.

اما فسیل به واسطه همکاری‌اش با شرکت گوگل، فسیل نشد. آوازه این شرکت بزرگ مد و فشن بسیار پیش از این‌ها گوشِ بازار را کَر کرده بود.

با این حال، ساعت های این کمپانی، بسیار خوش ساخت، مد روز و با قیمت بسیار مناسبی عرضه می گردد. فروش ۸۵۰ میلیون دلاری این شرکت در سال گذشته، گواهی بر موفقیت این شرکت در بازار فروش ساعت می باشد.

تاریخچه کمپانی برند فسیل

فسیل، کمپانی بزرگ ساعت سازی آمریکایی در سال ۱۹۸۴ توسط برادران تام و کاستا کارتسوتیس تاسیس شد و که در حال حاضر نیز در این مجموعه ریاست می‌کنند و نامش مثل بمب صدا کرد. نه به واسطه تولید پوشاکش بلکه به خاطر طراحی و ساخت ساعت‌هایی همگام با سلایق نو و قیمت‌های مقرون به صرفه. تمرکز این کمپانی بر فاکتورهای زیبایی و ارزش خرید، این کمپانی را به یکی از موفق ترین تولیدکنندگان ساعت بند چرمی و استیل تبدیل کرده است.

تولیدات برند فسیل، همه با موتورهای شرکت اوریانت کار می‌کنند. از دیگر وجوه تمایز فسیل، کیفیت ظاهری و کارایی ساعت‌ها بود که توانسته بودند چشم بازار را به خود خیره کنند.

در سال ۱۹۹۰ میلادی تجهیزات بزرگ مونتاژ ساعت را در کارخانه‌شان مستقر کردند و محصولات‌شان را تا ساخت اکسسوری‌های چرم گسترش دادند و آن‌ها را همراه با ساعت‌هایشان در کشورهای بزرگ و کوچک جهان عرضه کردند.

شعبات متعددی نیز از این کمپانی در سایر کشور ها ایجاد شد و این کار باعث افزایش فروش شرکت فسیل گردید. در حال حاضر این شرکت دارای محصولات بسیار متنوع و شعبات متعدد در ۹۰کشور دنیا است.

تکنولوژی مورد استفاده دربرند فسیل

در عین حال که فسیل به عنوان یکی از مطرح ترین تولید کنندگان محصولات فشن شناخته می‌شود، این شرکت در زمینه نوآوری‌های خلاقانه نیز شناخته شده است. از میان کالکشن‌های ساعت فسیل، کالکشن کالیدو چیز دیگری بود! این کالکشن به واسطه تکنولوژی تغییر رنگش یکی از موفقیت های بزرگ شرکت فسیل است.

یکی دیگر از تکنولوژی‌ها، اسپات می‌باشد که با همکاری شرکت مایکروسافت معرفی شده است. ساعت‌های دارای این تکنولوژی تحت نام “Wrist Net” به بازار عرضه گردیده‌اند و صاحب این ساعت می‌تواند با کمک اتصال به شبکه ام اس ان مایکروسافت، نوع نمایش ساعت خود را به شکل سفارشی درآورد و اطلاعاتی از قبیل اخبار و سایر اطلاعات این وبسایت را علاوه بر نمایش زمان، بر روی ساعت خود مشاهده کند.

همکاری فسیل با شرکت‌های دیگر

استیو باک رییس بخش زیورالات شرکت فسیل می‌گوید: «فسیل یک امر خارق‌العاده را در طی بیست سال گذشته انجام داده است»  و توانسته یک تجارت قدرتمند را در آمریکا و خارج از آن به وجود بیاورد. از جمله نشانه‌های این قدرت و توانایی، همکاری بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان از جمله شرکت ساخت ساعت امپریو آرمانی بوده است.

البته امپریو آرمانی تنها برندی نبود که در دراز مدت به فسیل پیوست؛ شرکت‌های دیگری همچون دی کی ان وای، بربری و کلمبیا  نیز به این کمپانی پیوسته‌اند و با گوگل طرحی تازه می‌ریزند. طرح ساخت یکی از معتبرترین ساعت‌های هوشمند، طرحی که شاید اپل‌واچ را از گردونه رقابت در بازار ساعت خارج کند.

وبگردی
    ارسال نظر