ترفندهای خانگی و بدون هزینه برای بزرگ کردن سایز انگشتر

طلا و جواهر اقتصاد 100: روش‌های بزرگ کرن انگشتر مثل کوچک کردن آن متنوع و آسان نیست و نمی‌توان خیلی راحت آن را انجام داد. طلافروشان از روش‌های برش دادن و سپس جوش دادن برای این منظور استفاده می‌کنند. اما دو روش خانگی هم برای بزرگ کردن انگشتر وجود دارد که با سنبه و چکش و انبردست می‌توانید خودتان در خانه انجام دهید.

ترفندهای خانگی و بدون هزینه برای بزرگ کردن سایز انگشتر

بزرگ کردن انگشتر با کمک سنبه و چکش

ابتدا روی سطح انگشتر صابون بمالید. سپس با یک سنبه که یک مخروط فلزی است، از یکنواخت‌بودن آن اطمینان حاصل کنید. انگشتر را درون یک استوانه فلزی و مدرج مخصوص این کار بگذارید.

پس از این مرحله باید به کمک یک پتک ضربه‌های آرام اما محکم به انگشتر وارد کنید. زاویه ضربه‌های شما باید رو به پایین و اعداد بزرگ‌تر سنبه باشد چون می‌خواهیم سایز انگشتر را بزرگ‌تر کنیم. توجه کنید هنگام ضربه‌زدن انگشتر را بچرخانید تا به همه قسمت‌ها ضربه وارد شود. پس از اتمام حلقه را امتحان کنید و اگر‌همچنان تنگ بود این کار را ادامه دهید تا به اندازه دل‌خواه خود برسید.

بزرگ کردن انگشتر با کمک انبردست

برای بزرگ کردن انگشتر در خانه با کمک انبردست، اول قسمتی از سطح زیرین انگشتر را علامت بزنید. سپس آنجا را برش دهید تا فاصله‌ای ایجاد شود. با انبردست سایز را به سایز دل‌خواه برسانید. سپس لبه‌ها را با یک سوهان ناخن سوهان بکشید تا تیزی آن دست شما را خراش ندهد.

باید بدانید که تغییر سایز بدن باعث تغییر سایز انگشتر هم می‌شود. یعنی چاقی یا لاغری کلی بدن می‌تواند روی چاقی و لاغری انگشت‌های دست هم تأثیر بگذارند.

اندازۀ مناسب انگشتر بسته به تغییرات آب و هوا یا نوسانات طبیعی بدن می‌تواند تغییر کند؛ پس با هر تنگ یا گشاد بودن انگشتر در دست، سریعاً به دنبال تغییر سایز آن نباشید.

توجه داشته باشید که انگشترها پس از تغییر سایز، از محلی که بریده و دوباره هویه‌کاری شده‌اند ضعیف می‌شوند. فرقی هم نمی‌کند که این برش و جوش‌کاری در کدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زیادی روی آن بخش وارد شود، احتمال شکستن حلقه زیاد خواهد بود.

همچنین، با اینکه تغییر سایز انگشتر در خانه ارزان و مقرون‌به‌صرفه است اما به هیچ عنوان روشی ایمن و عقلانی نیست. چون شما حرفه‌ای نیستید و ممکن است آسیب جدی به انگشتر بزنید. بهترین کار این است که از طلافروشی‌ها و کارشناسان این امر کمک بگیرید. اگر برایتان سوال است که هزینۀ تغییر اندازۀ انگشتر چقدر است، باید بگوییم که این کار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ از ضخامت انگشتر گرفته تا سنگ‌هایی که روی آن کار شده و پیچیدگی طراحی انگشتر می‌تواند روی هزینۀ تغییر سایز آن تأثیر بگذارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما