چرا باید جواهر شناسنامه‌دار بخریم؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: استفاده از سنگ‌های قیمتی در جواهرسازی و ساخت اشیاء تزئینی از دیرباز کاربرد فراوانی داشته و امروزه هم همین جریان ادامه دارد. انواع سنگ‌های قیمتی مانند؛ زمرد، برلیان، فیروزه، عقیق، زبرجد و ... از محبوب‌ترین کانی‌ها در جهان به‌شمار می‌آیند. جواهرات برلیان، زیبایی و ظرافت فوق‌العاده‌ای دارند.

چرا باید جواهر شناسنامه‌دار بخریم؟

 به لحاظ قیمت یک انگشتر برلیان بسیار ارزشمندتر از یک انگشتر عقیق یا فیروزه می‌باشد. بنابراین اگر قصد خرید جواهرات نگین‌دار را دارید، باید بدانید که از هر مغازه‌ای نباید آن‌ها را خریداری کنید، جواهرات دارای شناسنامه هستند. در هنگام فروش باید شناسنامه به همراه آن‌ها باشد تا ارزش داشته باشند. یکی از نکات بسیار مهم برای شما به عنوان مشتری در زمان فروش طلای نگین‌دار، شرایط بازگرداندن طلا می‌باشد. شناسنامه جواهر به شما این اطمینان را می‌دهد که یک جواهر با اصالت را خریداری کرده‌اید. همیشه از جواهر فروشی معتبر خرید انجام دهید تا بتوانید در صورت نیاز به فروش طلای نگین‌دار خود، از اصالت آن مطمئن باشید.

نگین اتمی یا نگین اصل مسئله این است؟

در هنگام خرید و فروش طلا، بیشتر طلافروشی‌های معمولی هر دو نوع سرویس طلای نگین‌دار اصل و اتمی را برای فروش ارائه می‌دهند. متاسفانه از آنجا که همیشه افراد سودجو و کلاهبردار در هر قشری وجود دارند، ممکن است برخی از آن‌ها از ناآگاهی افراد استفاده کرده و طلاهایی که نگین اتمی دارند را با نام برلیان به مشتری بفروشند. در این صورت خریدار هم در زمان خرید و هم در زمان فروش دچار ضرر و زیان بسیاری خواهد شد. نگین‌های اتمی اگر چه کیفیت خوبی دارند و بعضا از درخشش و زیبایی بیشتری نسبت به نگین‌های اصل هم برخوردارند، اما از نظر ارزش مادی بسیار ارزان‌تر از نگین‌های اصل هستند. به همین دلیل طلاهایی که با نگین‌های اتمی ساخته می‌شوند قیمت کمتری نسبت به نگین اصل دارند. این تفاوت در قیمت در هنگام فروش طلا بیشتر نمود پیدا می‌کند. چرا که در زمان فروش طلای نگین‌دار اولین کاری که انجام می‌شود، جداکردن نگین از پایه اصلی طلااست.

در واقع تعیین وزن و قیمت نهایی طلای شما پس از جدا کردن نگین‌ها انجام می‌شود . این در حالی است که در زمان خرید، طلا را با نگین وزن می‌کنند و قیمت آن را محاسبه می نمایند. به همین دلیل متخصصان حوزه طلا توصیه می کنند که اگر به جز جنبه ظاهری، جنبه سرمایه‌گذاری طلا نیز برایتان اهمیت دارد، باید از خرید طلای نگین دار خودداری کنید. زیرا این نوع طلا معمولا افت قیمت شدیدی به دنبال خواهد داشت.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما