هزار و یک خاصیت در این سنگ برای متولدین شهریور نهفته است

طلا و جواهر اقتصاد 100: یشم در رنگ های فراوان یافت می شود. رنگ سبز سیر آن بیشتر مورد علاقه است. یشم در رنگ های سفید، صورتی، قهوه ای، سرخ، نارنجی، زرد، بنفش، سیاه و طیفی از رنگ های سبز پیدا می شود.

هزار و یک خاصیت در این سنگ برای متولدین شهریور نهفته است

وجود آهن باعث رنگ سبز سیر در سنگ یشم است. وجود بلورهای دانه دانه و در هم رفته باعث تلالو بیشتر این گوهر می شود. سنگ های سفید، سبز، زرد و سبز کمرنگ تحت امواج بلند فرابنفش بازتاب سفید می کنند و تحت پرتو ایکس بازتاب شدید بنفش نشان می دهند در صورتی که یشم های تیره تر بی اثر هستند.

یشم سبز تحت فیلتر رنگ چلسی، رنگ سبز را نشان می دهد. میانمار مهمترین معادن آن را دار است. سنگ های آن در اثر هوازدگی پوستهای قهوه ای می یابند. در آمریکا نوعی از آن هست که نیمه کدر است و بخوبی نوع برمه ای نیست. در کنده کاری های سنگ های قیمتی از یشم بیشتر استفاده می شوند.

خواص درمانی یشم

یشم، سنگ باستانی خدایان، نماد آرامش و خلوص است. عشق را افزایش و پرورش می دهد. یشم از ما محافظت کرده و روح و جسم ما را هماهنگ می کند. شخصیت را تثبیت کرده و خودکفایی را ترویج می دهد. داستان بلند چینی ها نشان می دهد که سنگ یشم کلیدی برای طول عمر است و در واقع قدرت طول عمر را نیز دارد. یشم خوش شانسی و دوستی را جذب می کند.

در کتب قدیمی یشم سفید را حجر اخاطیس خوانده اند، قدما گفته اند که از رودهای خروشان بدست می آید و ضد صاعقه و دافع طاعون و بواسیر است. یشم ذهن را آرام نگه می دارد، افکار منفی را دور و ایده ها را تحریک کرده و روشنگری را به ارمغان می آورد. جید یا یشم با تقویت ظرفیت ذهنی باعث کمک به استدلال و تصمیم گیری می شود. بدین ترتیب جواهر یشم درصورت استفاده درست می تواند برای شما ثروت به ارمغان بیاورد. 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما