ترفند تمیز کردن طلا و جواهر با مایع ظرف‌شویی

طلا و جواهر اقتصاد 100: یکی از ساده‌ترین راه‌های تمیز کردن طلا و جواهر استفاده از مایع ظرف‌شویی است.

ترفند تمیز کردن طلا و جواهر با مایع ظرف‌شویی

 یک ظرف شبیه پیاله بردارید و مقداری آب گرم در آن بریزید. البته توجه داشته باشید که آب خیلی جوش یا داغ نباشد و بتوان به‌راحتی دست را داخل آن نگه داشت. آب جوش شاید به خود طلا آسیبی وارد نکند ولی قطعا سنگ‌های تزئینی که روی طلا کار می‌شود، در برابر حرارت زیاد حساس هستند. در ادامه چند قطره مایع ظرف‌شویی را داخل آب بریزید. محلول را هم بزنید تا قطرات مایع ظرف‌شویی درون آب حل شوند.

 پس از آن زیورآلات خود را داخل محلول غوطه‌ور کنید. حدود یک ربع زمان دهید تا به‌خوبی داخل محلول خیس بخورد. در این مدت زمان بخش قابل توجهی از آلودگی‌هایی که روی سطح طلا جمع شده است، از آن جدا می‌شود. نکته مهم این است که بسیاری از شیارهایی که در حالت عادی دسترسی به آن‌ها ندارید، به کمک این کار تمیز می‌شود.

از یک برس مخصوص یا مسواک با موهای نرم برای تمیز کردن سطح طلا بعد از بیرون آوردن آن از محلول استفاده کنید تا هم آثار مایع شوینده روی آن باقی نماند و هم از پاک شدن آلودگی‌ها نهایت اطمینان را حاصل کنید. در نهایت هم بهتر است یک‌بار دیگر طلا را با آب گرم روان شستشو دهید. به کمک یک حوله نرم آن را خشک کنید تا درخشندگی آن دقیقا مثل روز اولی شود که جواهر را خریداری کردید.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما