ارثیه 20هزار پوندی مادربزرگ محتکر

اقتصاد100- گنجینه ای از جواهرات گرانبها از الماس و یاقوت کبود در خانه ای در دربی شایر انگلستان پیدا شد که می تواند زندگی چند خانواده را دگرگون کند.

ارثیه 20هزار پوندی مادربزرگ محتکر

به گزارش گروه طلا و جواهر، بستگان مارگارت هودMargaret Hood فقید بدون اطلاع از گنجینه‌هایی که در آن نهفته بود، وارد خانه کوچک او شده بودند.

این جواهرات سال‌ها ازچشم هم دور مانده بود درحالی که می توانست زندگی وراث یا هرکسی که آنها را پیدا می کرد را دگرگون کند. در میان این مجموعه گرانبها، انگشتری از یاقوت کبود دیده می شود که در یک کیسه خرید پیچیده شده بود و با جوراب های آویزان شده روی قلاب،کاملا پوشانده شده و دور از چشم بود. این انگشتر به یک یاقوت کبود برمه‌ای 4.16 عیار گرم‌ مزین است و تخمین زده می‌شود که در 27 مارس در مرکز حراج لیچفیلد، بین 5000 تا 7000 پوند فروخته شود.

یک قطعه دیگر از این گنجینه ای که بتازگی یافت شده و در همان حراج به نمایش گذاشته خواهد شد، یک جفت گوشواره یاقوت کبود مزین به الماس است که قدمت آن به اوایل قرن بیستم بازمی گردد.قیمت این گوشواره هم بین 5000 تا 7000 پوند تخمین زده شده ولی امکان دارد با قیمت بالاتری هم به فروش برسد. این گوشواره هم مزین به یاقوت های کبود با وزن 5.60 عیاراست. یکی از یاقوت ها برمه ای (میانمار کنونی) است و یاقوت دیگر از سیلان (سری لانکا) آمده است.

البته جواهرات وی که دوست داشت «پگی» صدایش بزنند فقط به همین دو نمونه خیره کننده ختم نمی شود و این تنها بخشی از گنجینه ای است که برای دو نوه  و چهار فرزندش به جا گذاشته است.

وی دو سال قبل درست یک ماه پس از تولد 90 سالگی اش، درحالی که مبتلا به آلزایمر بود، درگذشت. وی به طور کلی علاقه زیادی به جمع آوری و خرید وسایل مختلف ، دور از چشمدیگران و به صورت مخفیانه بود و حالا وراث وی منتظرند تا گنجینه های بیشتری در خانه اش پیدا کنند.

فرزندانش از این گنجینه گرانقیمت کاملا بی اطلاع بودند و آن را به طور تصادفی پیدا کردند.سو، یکی از فرزندانش گفت:ما نمی دانستیم که مادر این همه جواهرات دارد.  ما فقط می‌دانستیم که او چند دهه قبل از یک دوست خانوادگی قدیمی، جواهراتی را به ارث برده است، اما در مورد میزان آن اطلاعی نداشتیم.

مادرم انگشتر یاقوت کبود را در یک کیسه نارنجی و در داخل چند کیسه دیگر قرار داده بود و واقعا امکان داشت آن را دور بیندازیم.وی افزود: مادرم «بزرگ‌ترین احتکارکننده» بود و همه چیز را از کیسه‌های پلاستیکی گرفته تا کارت‌های تبریک  را نگه می‌داشت. در میان مجموعه اقلام آنها بیش از 300 سی دی قدیمی پیدا کردیم.

در گاوصندوق این مادربزرگ محتکر هم تعدادی مهره گرانقیمت، یک سنجاق سینه آلابستر و ویلسون یاقوت کبود و الماس پیدا شد که در حراجی ریچارد وینترتون به قیمت 1200 پوند فروخته  می شود  و یک حلقه طلا و مینا که گفته می شود ارزش 900 پوندی دارد.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما