کدامیک از جواهرات ملکه انگلیس برایش دوست داشتنی تر بود؟

سنجاق سینه الماس نشان هدیه تولد 18 سالگی ملکه الیزابت

اقتصاد100- ملکه الیزابت مجموعه جواهر بسیار گران قیمتی داشت که بخش عمده آنها از اعضای قبلی خانواده سلطنتی به وی منتقل شده بود ولی در میان این جواهرات رنگارنگ، دو سنجاق سینه برایش از همه دوست داشتنی تر بودند.

سنجاق سینه الماس نشان هدیه تولد 18 سالگی ملکه الیزابت

به گزارش گروه طلا و جواهر، طبق گزارش فروشگاه جواهرات لوکس فرانسوی Boucheron، ابتدا شاهزاده جورج، عموی ملکه الیزابت این سنجاق سینه ها که از سنگ آکوامارین و الماس ساخته شده را سال 1937 از یک جواهر فروش در لندن خریداری کرد ولی پس از چندی، در یک سانحه هوایی کشته شد.

 چند سال بعد، پادشاه جورج ششم پدر ملکه الیزابت، این دو سنجاق‌ سینه آبی زیبا را سال 1944 در تولد 18 سالگی ملکه الیزابت، به وی هدیه داد. ملکه الیزابت این دو سنجاق سینه را در چندین موقعیت ازجمله سخنرانی عمومی خود در طول قرنطینه سال 2020 بر یقه لباسش میزد.

ملکه الیزابت همچنین به دلیل علاقه اش به این دو سنجاق سینه که از سنگ آکوامارین و الماس ساخته شده است، آن را در پرتره پایانی زندگی خود مورد استفاده قرار داد.

وی حداقل 50 بار این سنجاق سینه را در ملاء عام مورد استفاده قرار داده است از جمله هنگام سخنرانی خود در سازمان ملل در سال 2010 یا در هفتاد و پنجمین سالگرد سخنرانی پدرش، پادشاه جورج ششم، که پایان جنگ جهانی دوم را اعلام کرد.

گفتنی است خانه جواهرات فرانسوی Boucheron سابقه طولانی در مشارکت در مجموعه جواهرات خانواده سلطنتی دارد و از سال 1883 مورد علاقه خانواده سلطنتی بوده است. در آن سال، دوشس ادینبورگ، که پیش از ازدواج با شاهزاده آلفرد، دوشس اعظم ماریا الکساندرونای رومانوف بود،  مرواریدهای طبیعی را از این جواهرفروشی خرید تا از آن یک گردنبند بسازد. از آن زمان، خانواده سلطنتی برای یافتن منحصر به فردترین و زیباترین جواهرات به این فروشگاه مراجعه می کنند.

انتهای پیام/

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما