خریداران طلا بخوانند

طلا و جواهر اقتصاد 100: اگر قیمت اونس طلا در روز دوشنبه کاهشی شود و بر مدار نزول قرار بگیرد احتمالاً قیمت سکه کاهش قوی‌تری را تجربه خواهد کرد.

خریداران طلا بخوانند

قیمت سکه در معاملات نقدی روز یکشنبه ۲۵۰ هزار تومان ریزش کرد. در شرایط کنونی عده‌ای از فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که اگر قیمت اونس طلا در روز دوشنبه کاهشی شود احتمالاً قیمت سکه افت قوی‌تری را تجربه خواهد کرد. از سوی دیگر برخی نیز معتقدند که لیدر اصلی بازار سکه ، قیمت دلار و درهم است و به نوسانات بازار ارز چشم دوخته‌اند.

 به دنبال نوسانات کاهشی قیمت دلار و درهم در دومین روز هفته، سکه هم جانی برای صعود نداشت. به‌این‌ترتیب قیمت سکه امامی بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر با کاهش ۲۵۰ هزارتومانی مرز ۴۱ میلیون تومان را از دست داد و تا محدوده ۴۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب هم عده‌ای از فعالان بازار می‌گفتند اگر قیمت اونس طلا در روز دوشنبه کاهشی شود و بر مدار نزول قرار بگیرد احتمالاً قیمت سکه کاهش قوی‌تری را تجربه خواهد کرد. اما اگر اونس طلا در سطح فعلی حمایت شود احتمال نزول سکه کم می‌شود.

از سوی دیگر برخی هم معتقد بودند که لیدر اصلی بازار سکه، قیمت دلار و درهم است؛ به باور این دسته درصورتی‌که در روز جاری نرخ ارز برخلاف روز یکشنبه حرکت کند احتمال ماندگاری سکه بالای مرز ۴۱ میلیون تومان وجود دارد.

 فارغ از مؤلفه‌ها اقتصادی در پشت خط یکشنبه، صحبت‌های امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه و کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی موردتوجه معامله‌گران قرار گرفت. امیر عبدالهیان گفته در صورت موافقت همه طرف‌ها برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ میلادی و مشاهده اقدام عملی از سوی طرف‌های مقابل، آمادگی داریم همچنان در مسیر توافق به تعهدات خود ادامه دهیم. تحلیلگران سیاسی می‌گفتند اگر به‌صورت واقعی و در عمل این اتفاق بیفتد سیگنال مثبتی خواهد بود با این‌ حال به عقیده کارشناسان، احتمال تحقق این موضوع در آینده نزدیک دور از انتظار است.

در مجموع سکه امامی در حال حاضر نزدیک مرز ۴۱ میلیون تومان قرار دارد درصورتی‌که این مرز حفظ شود احتمال صعود سکه تا پله دوم کانال یاد شده محتمل است. از سوی دیگر مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است و اگر پایین این محدوده تثبیت دهد احتمال ریزش سکه تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان وجود دارد. البته لازم به ذکر است که در هفته‌های گذشته سکه یک‌ بار به سمت این محدوده حرکت کرد؛ اما دوباره حمایت شد و به سمت پله‌های میانی کانال ۴۱ میلیون تومان برگشت.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما