با انواع شیشه ساعت مچی آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100: هنگامی که تصمیم به خرید یک ساعت مچی دارید، باید قسمت‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی هنگام خرید ساعت مردانه و زنانه مورد توجه قرار بگیرد، شیشه ساعت است.

با انواع شیشه ساعت مچی آشنا شوید

  شیشه ساعت علاوه بر نقش مهمی که در طراحی و زیبایی ساعت دارد، از صفحه، عقربه‌ها و موتور نیز محافظت می‌کند.

 

به طور کلی 3 نوع شیشه در ساعت مچی به کار گرفته می شود. بنابراین می‌توان گفت که شیشه مهم‌ترین بخش ساعت مچی محسوب می‌شود. 

به صورت کلی سه نوع شیشه برای ساعت زنانه و مردانه وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

شیشه اکریلیک

شیشه اکریلیک از ارزان‌ترین شیشه ساعت است که به دلیل پلاستیکی بودن، دارای انعطاف‌پذیری، شفافی و سبکی بسیاری می‌باشد. شیشه اکریلیک به علت انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، به طرز شگفت‌آوری در برابر ضربه از خود مقاومت نشان می‌دهد و به راحتی شکل می‌گیرد.

به طور معمول از شیشه اکریلیک برای ساخت ساعت‌های ارزان‌قیمت و ساعت‌های کودکان استفاده می‌شود؛ چرا که تعویض این شیشه‌ها آسان بوده و هزینه بسیار کمی دارد. البته شیشه اکریلیک معایبی همچون عدم مقاومت در برابر خط و خش دارد که جلوی دید شماره‌های ساعت را می‌گیرد.

شیشه معدنی

تولید این شیشه بسیار ساده بوده وبه همین علت است که استفاده از آن قدمتی 100 ساله دارد. اکثر ساعت های اورجینال که قیمت نسبت بالای ندارند از این نوع شیشه هستند. شیشه معدنی از رایج‌ترین نوع شیشه ساعت بوده و از محافظت بهتری در برابر خش و ضربه نسبت به شیشه اکریلیک برخوردار است.

با این وجود شیشه معدنی به طور کامل ضد خش نیست و ممکن است در برابر سرما و گرمای شدید ترک بخورد و یا خرد شود. همچنین بازتاب نور شیشه‌های معدنی از شیشه‌هایی از جنس یاقوت کبود کمتر می‌باشد.

کریستال یاقوت کبود

کریستال یاقوت کبود یا سفایر کریستال بهترین نوع شیشه ساعت شناخته می‌شود. این نوع شیشه هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی وجود دارد، البته می توان گفت که یاقوت کبود از لحاظ فنی شیشه نیست و اکسید آلومینیم متبلور شفاف است، همچنین کریستال یاقوت کبود به دلیل مقاومت و شفافیت فوق‌العاده‌ای که دارد، بهترین گزینه برای استفاده در ساعت‌ها می‌باشد. کریستال یاقوت کبود از گران‌ترین نوع شیشه ساعت محسوب می شود که در آزمایشگاه‌ها تولید شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها الماس و سایر یاقوت‌های کبود قادر به خراش دادن یاقوت کبود هستند. در صورتی که می‌خواهید بهترین شیشه ساعت ضد خش را خریداری کنید، باید به سراغ کریستال یاقوت کبود بروید. البته با وجود اینکه کریستال یاقوت کبود از بالاترین سطح مقاومت در برابر خراشیدگی برخوردار است که حتی با چاقوی تیز هم نمیتوانید روی آن خط بیندازید.

افزون بر این‌ها، اهمیت شیشه یاقوت در تولید ساعت مچی‌های برند به‌قدری است که اغلب کمپانی‌های مشهور در ساخت ساعت مچی‌های خود از آن بهره می‌برند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما