آیا روند صعودی طلا باز هم تکرار می‌شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه، برای دومین روز متوالی، کشش مثبتی را به خود اختصاص داد.

آیا روند صعودی طلا باز هم تکرار می‌شود؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه، برای دومین روز متوالی، کشش مثبتی را به خود اختصاص داد و در نیمه‌ی اول نشست اروپا به سطح 2350 دلار یا یک اوج چند روزه صعود کرد.

اما از سوی دیگر، زیان‌های ناشی از آمار تولید ناخالص داخلی ایالات متحده که در روز گذشته، دلار آمریکا (USD) را دچار تغییر کرد، ادامه یافت و به نظر می رسد این داده‌ها به عنوان عاملی کلیدی برای طلا عمل می‌کنند. با این حال، هر گونه حرکت معنادار برای رشد این فلز گرانبها، با توجه به انتظارات تندروانه‌ی فدرال رزرو هنوز دور از دسترس به نظر می‌رسد.

اطلاعات منتشر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه حاکی از آن بود که تورم اساسی در سه ماهه‌ی اول بیش از حد انتظار افزایش یافته است. این موضوع منجر به گمانه‌زنی در بازارها مبنی بر به تعویق‌افتادن کاهش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو شد که بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده را بالا نگه می‌دارد و همچون باد موافقی برای دلار عمل می‌کند.

جدای از این، لحن ریسک مثبت، که تمایل به تضعیف دارایی‌های امن دارد، باید قیمت طلا را قبل از انتشار شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) محدود کند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: به نظر می‌رسد قیمت طلا آماده آزمایش مانع بعدی در نزدیکی منطقه 2,371-2,372 دلار است.

از منظر تکنیکال، طلا (XAU/USD) تاکنون، برای عبور از میانگین متحرک ساده 100 دوره‌ای (100-SMA) در نمودار روزانه تلاش کرده است. سد مذکور در حال حاضر نزدیک منطقه 2345 دلاری است و اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی در میان نوسانگرهای مختلط در نمودار روزانه عمل کند. در عین حال، قدرت پایدار فراتر از آن به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران صعودی تلقی می‌شود و قیمت طلا را به مانع بعدی در نزدیکی منطقه 2371-2372 دلار می‌رساند. پس از آن، حرکت صعودی بعدی می‌تواند در مسیر رسیدن به قله تاریخی، در حدود منطقه 2431-2432 دلاری که در اوایل این ماه لمس شد، به سمت رقم گرد 2400 دلاری امتداد یابد.

از طرف دیگر، معامله‌گران نزولی احتمالاً قبل از قرار دادن شرط‌بندی‌های جدید منتظر فروش و پذیرش در زیر سطح ۲۳۰۰ دلار هستند. پس از آن قیمت طلا ممکن است کاهش اصلاحی را بیشتر به سمت حمایت متوسط ​​2260-2255 دلار امتداد دهد و در نهایت به منطقه 2225 دلار و منطقه 2200-2190 دلار کاهش یابد که نشان‌دهنده میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما