سنگ زمرد چه خواصی برای متولدین اردیبهشت ماه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای آشنائی با خواص درمانی و ویژگی‌های هر کدام از سنگ‌های اردیبهشتی‌ها در ادامه همراهمان باشید.

سنگ زمرد چه خواصی برای متولدین اردیبهشت ماه دارد؟

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ زمرد

سنگ متولدین ماه میانی بهار، زمرد است. زمرد از زمان خیلی دور به عنوان سنگ درمانی به کار می‌رفت. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که روح و جسم را با هم متعادل می‌کند. در یونان‌ باستان‌ زیورآلات‌ نقش‌ بزرگی‌ به‌ عنوان‌ سمبل‌ قدرت، سلامتی‌ و ثروت‌ داشت‌ و معتقد بودند که‌ اگر شخصی‌ قطعه‌‌ای‌ زمرد زیر زبان‌ خود داشته‌ باشد از دید مخفی‌ می‌‌ماند؛ به ‌علاوه، دارندهِ زمرد را صاحب‌ ثروت، رفاه‌ و قدرت‌های‌ مافوق‌ طبیعی‌ می‌دانستند.

در فرهنگ‌ های‌ مختلف، اعتقادات‌ متفاوتی‌ دربارۀ زمرد وجود دارد و انسان‌‌ها خواص‌ جادویی‌ حیرت‌آوری‌ برای‌ آن‌ متصور بوده‌اند؛ برای‌ مثال‌ مصریان باستان‌ در دهان‌ مرده‌ زمرد قرار می‌دادند تا در آن‌ دنیا بهتر تکلم‌ کند و نیز معتقد بودند این‌ سنگ‌ باعث‌ باروری‌ می‌شود.

در گذشته برای‌ درمان‌ چشم‌ از زمرد استفاده‌ می‌‌کردند. در بعضی‌ جوامع‌ به‌ عنوان‌ پادزهر و برای‌ درمان‌ بیماری‌ صرع‌ یا بیماری‌‌های‌ معده‌ استفاده‌ می‌شد و معتقد بودند که‌ زمرد باعث‌ تقویت‌ حافظه‌، دور کردن‌ ارواح‌ خبیث‌ و تقویت‌ عشق‌ می‌‌شود. همچنین در شرق اعتقاد بر این است که زمرد انرژی‌های منفی چشم و چشم زخم را دفع می‌کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما