این 4 سنگ خاص ترین سنگ های متولدین اردیبهشت ماه است

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رز کوارتز خاص‌ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت است؛ چون این سنگ با هیچ یک از ماه‌های دیگر تطابق ندارد.

این 4 سنگ خاص ترین سنگ های متولدین اردیبهشت ماه است

سنگ مالاکیت

مالاکیت یک سنگ نیمه‌قیمتی کدر است که سختی آن ۳.۵ تا ۴ در مقیاس موس است. رنگ آن سبز تیره با نوارهای موازی و حلقه‌های متمرکز است که به آن ظاهری منحصربه‌فرد می‌بخشد. در گذشته ثروتمندان معروف روسی از مالاکیت به‌عنوان سنگ قیمتی و کنده‌کاری‌شده استفاده می‌کردند و در خانه‌ شاهزاده‌های روسی همیشه از آن استفاده می‌شد.

کوارتز صورتی خاص‌ترین سنگ ماه اردیبهشت

رز کوارتز خاص‌ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت است؛ چون این سنگ با هیچ یک از ماه‌های دیگر تطابق ندارد. این نوع کوارتز در رنگ‌های صورتی کم‌رنگ، صورتی، سرخ گلی تا گلی پررنگ در طبیعت یافت می‌شود. رنگ آن به دلیل وجود منگنز و تیتانیوم است. سختی این سنگ ۷ در مقیاس موس است و دارای ساختار بلوری تریگونال و ابری بوده و بسیار کمیاب است.

کهربا عجیب‌ترین سنگ ماه اردیبهشت

کهربا در واقع آن صمغ فسیل‌شدۀ برخی از درختان سوزنی برگ است که طی میلیون‌ها سال، جایی در زمین با فشار و دمای بسیار زیاد می‌ماند تا سخت یا به اصطلاح  فسیل شود و پرورش یابد. به همین خاطر عجیب‌ترین سنگ اردیبهشتی‌ها به‌شمار می‌آید. کهربا به‌صورت شیشه‌ای و نیمه شفاف یافت می‌شود.. رنگ آن معمولاً زرد و قهوه‌ای است. البته گاهی به رنگ سرخ و سفید هم مشاهده می‌شود.

از آنجایی که حباب‌های هوای زیادی در کهربا وجود دارد آن را در روغن می‌جوشانند تا حباب‌ها با روغن پر شوند و به این ترتیب کهربا حالت شیشه‌ای به خود بگیرد. یکی از جذابیت‌های کهربا در این است که گاهی حشرات، گلسنگ و برگ درختان سوزنی در بافت آن دیده می‌شوند. دلیلش هم این است که این موارد در صمغ به دام افتاده‌اند.

کهربا بیشتر در سواحل ساملند در نزدیکی شهر کالینین گراد روسیه پیدا می‌شود. نوعی از کهربا که در برمه به‌دست می‌آید برمیت (Burmite) نامیده شده و در خاک رس یافت می‌شود. کهربا در دومینیکن، رومانی، چک، آلمان و آمریکا نیز یافت شده و کهربای آمریکای جنوبی به رنگ آبی است.

سنگ فیروزه

درجۀ سختی فیروزه ۶ از ۱۰ در مقیاس موس است؛ بنابراین باید خیلی مراقب آن باشید تا مورد ضربه و اصابت قرار نگیرد چون سریع ترک بر می‌دارد. این سنگ در رنگ‌های سفید تا سبز کم‌رنگ در طبیعت یافت می‌شود و اغلب کدر و مات است. اما مدل‌های نیمه شفاف هم دارد. رنگ آبی موجود در سنگ فیروزه به خاطر وجود مس و آهن است. برای اینکه رنگ سنگ فیروزه تغییر نکند، باید از قرار دادن آن در معرض مواد روغنی و شیمیایی خودداری کنید؛ زیرا فیروزه به مواد شیمیایی حساس است و خیلی سریع کیفیت خود را از دست می‌دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما