این سنگ خاص اصلی ترین سنگ متولدین اردیبهشت ماه است

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سنگ های ماه تولد اردیبهشت شامل زمرد، گارنت، آونتورین، مالاکیت سبز، یاقوت آبی روشن، کوارتز صورتی، سنگ مرجان، کهربا و فیروزه است .

این سنگ خاص اصلی ترین سنگ متولدین اردیبهشت ماه است

زمرد اصلی‌ترین سنگ ماه اردیبهشت

زمرد به خاطر رنگ سبز درخشان خود معروف است و می تواند دارای رنگ آبی یا زرد باشد. در معرض گرمای زیاد نیز می‌تواند همۀ رنگ خود را از دست بدهد. زمرد دارای سختی ۷.۵ در مقیاس موس بوده و بلورهایی به صورت منشورهای شش گوشه دارد. مهم‌ترین عامل زمرد در خریدوفروش، گرید آن است. گریدهای زمرد به پررنگی، کم‌رنگی و میزان شفافیت سنگ بستگی دارد. 

اولین زمردها در مصر علیا در ۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح استخراج شدند. سنگ‌های زمرد در طول سلطنت اسکندر بزرگ استخراج شده و موردپسند و علاقه کلئوپاترا قرار گرفتند و توسط او جمع‌آوری شدند. آزتک‌ها و اینکاها نیز سخت طالب زمرد بودند و مغولان هند نیز آن قدر برای آنها احترام و ارزش می‌گذاشتند که روی سنگ‌ها را با متون مقدس حک می‌کردند تا از آنها برای جلوگیری از شر استفاده کنند.

از لحاظ تاریخی، زمردها از کشورهای روسیه، اتریش، استرالیا و نروژ استخراج شده‌اند. امروزه، اکثر زمردها در برزیل، زامبیا و کلمبیا یافت می‌شوند. زمرد سنگ جواهر مخصوص متولدین ماه می است. بهترین زمرد جهان از معادن چیوور و موزو در کلمبیا به‌دست می‌آید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما