طلا و رکوردهای بی‌نظیری که زد!

طلا و جواهر اقتصاد 100 : فلز زرد در سایه‌ی حمایت تنش‌های ژئوپلیتیک، تضعیف دلار، بازدهی واقعی پایین‌تر اخیرأ به رکوردهای بی‌نظیری رسیده است.

طلا و رکوردهای بی‌نظیری که زد!

به گزارش  اینوستینگ، آنگونه که از بررسی روند قیمت طلا بر می‌آید، فلز زرد در سایه‌ی حمایت تنش‌های ژئوپلیتیک، تضعیف دلار، بازدهی واقعی پایین‌تر اخیرأ به رکوردهای بی‌نظیری رسیده است.

با این حال پیش‌بینی می‌شود که این رشد تداوم چندانی نداشته باشد و با توجه به انتظارات کاهش نرخ بهره که ضربه‌ی بزرگی به حساب می‌آید، روند صعود فلز زرد ممکن است به زودی متوقف شود.

استراتژیست‌ها در MRB Partners در یادداشتی خاطرنشان کردند که طلا را با قیمت‌های فعلی در نظر نمی‌گیرند، بلکه آن را در افق 6 تا 12 ماهه آسیب پذیر می‌بینند.

علت چنین دیدگاهی آن است که علاوه بر بازده اوراق قرضه که رشد بیشتری خواهد داشت، بازارهای آتی از میزان انتظارات مبنی بر کاهش نرخ فدرال رزرو می‌کاهند.

این استراتژیست‌ها با نگاهی به نوسانات اخیر، افزایش قیمت طلا را در یک طوفان کامل اقتصاد کلان از اکتبر گذشته و در شرایط ثبات نرخ بهره واقعی آمریکا در اواسط فوریه برشمردند و البته نقش تضعیف دلار را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

اما در هفته‌های اخیر دلار و سطح بازده اوراق، به‌ویژه بازدهی واقعی، دو محرک چرخه‌ای غالب طلا، در مسیر صعودی قرار گرفته‌اند و راه را برای رسیدن به مسیری بسیار پردست‌اندازتر برای فلز زرد هموار می‌کنند.

این جهش در بازدهی به دنبال سخنان تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو از جمله جروم پاول، رئیس هیئت مدیره این بانک بود که در اوایل این هفته نشان داد که شگفتی‌های صعودی اخیر در مورد تورم، اعتماد فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره را از بین برده است.

معامله‌گران هم‌اکنون اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه سپتامبر در نظر می‌گیرند، در حالی که در مقایسه با شش یا هفت کاهشی که قبلاً تخمین زده شده بود و کمتر از سه کاهش پیش‌بینی‌شده‌ی فدرال رزرو برای سال 2024، تنها دو کاهش نرخ را برای امسال مفروض داشته‌اند.

استراتژیست‌ها همچنین هشدارهایی مبنی بر اشباع خرید طلا ارائه داده‌اند و انعطاف‌پذیری این فلز گرانبها را در پی افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، احتمالاً با حرکت مداوم و همچنین افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن قابل توجیه می‌دانند. 

با تمام این‌ها تحلیلگران بر این باروند که تا زمانی که بانک مرکزی مازاد نقدینگی را که در بازارها سرازیر شده حذف نکند، ممکن است ریزش‌های عمده در مسیر طلا ظاهر نشوند.

استراتژیست‌ها همچنین افزودند: «ما معتقدیم مادامی که پول آسان توسط بانک‌های مرکزی ارائه شود، حمایت از طلا ادامه خواهد داشت.»

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما