طلا به کدام سمت و سو می‌رود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : در حالی که شاخص دلار به حوالی سطح 106.40، تغییر مسیر داد، طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز چهارشنبه اروپا به زیر 2400 دلار رسید.

طلا به کدام سمت و سو می‌رود؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز چهارشنبه اروپا به زیر 2400 دلار رسید.

در چشم‌اندازی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی اندازه‌گیری می‌کند، پس از احیای بالاترین رقم پنج ماهه، به حوالی سطح 106.40، تغییر مسیر می‌دهد.

گفتنی است فلز گرانبها در تلاش است تا سقف قیمت‌های جدید تاریخ را در حدود 2430 دلار به دست آورد و این در حالی است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بر حفظ چارچوب سیاست محدودکننده برای مدت طولانی‌تر تاکید کرد.

به نظر می‌رسد پاول و همکارانش با عطف توجه به سطح بالای تورم و تقاضای قوی نیروی کار، به سمت بالا نگه‌داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی‌تر تمایل بیشتری دارند و نباید این موضوع را فراموش کرد که دورنمای بالاتر نگه‌داشتن نرخ بهره به طولانی‌تر، نویدبخش بازدهی بالاتر دلار و اوراق قرضه ایالات متحده است.

در همین راستا، گرچه بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده، با کاهش اندک همراه بود، اما نزدیک به بالاترین رقم پنج ماهه در حدود 4.70 درصد باقی ماند. 

داده‌های قوی خرده‌فروشی در ماه مارس، و همچنین آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در همین ماه، انتظارات را تقویت کرده که چشم‌انداز تورم سرسختانه باقی بماند و پاول نیز در همین زمینه از عدم حصول به اعتماد کافی برای اقدام در مورد نرخ بهره در سایه‌ی داده‌های اخیر اشاره کرد و در عوض اظهار داشت که دستیابی به این اعتماد احتمالاً بیشتر از حد انتظار طول می‌کشد».

در عین حال، تشدید تنش‌های خاورمیانه، زمینه‌ی قدرتمندی را برای طلا فراهم می‌کند. در حال حاضر، اسرائیل در واکنش به حمله‌ی ایران، از آمادگی خود برای پاسخگویی خبر داد. البته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اذعان داشت که از ضدحمله‌ی اسرائیل حمایت نخواهد کرد.

افزون بر آن، زمزمه‌های در مورد تحریم‌های جدید علیه ایران به گوش می‌خورد که طبعأ می‌تواند بر ظرفیت صادرات نفت این کشور تأثیر بگذارد.

بررسی اجمالی تکنیکال

قیمت طلا در محدوده‌ی معاملاتی روز سه شنبه حدود 2380 دلار معامله می‌شود. از آنجا که نوسانگرهای مومنتوم پس از خرید بسیار زیاد در حال عقب‌نشینی هستند، حرکت صعودی در فلز گرانبها محدود می‌ماند.

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی 14 دوره‌ای (14-RSI) در نمودار روزانه پس از رسیدن به اوج حدود 85.00 اندکی کاهش می‌یابد. با این حال، با قرارگرفتن RSI در محدوده صعودی 60.00 الی 80.00، تقاضای گسترده‌تر دست‌نخورده باقی می‌ماند.

از جنبه نزولی، پایین‌ترین سطح 5 آوریل نزدیک به 2,268 دلار و بالاترین سطح قیمت 21 مارس در 2,223 دلار، مناطق اصلی حمایت خواهند بود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در شروع چهارمین روز هفته با افزایش بازگشایی شد.

اخبار سلامت

سینما در سینما