پیش‌بینی طلا ؛ سیگنال اونس به طلای آب‌شده

طلا و جواهر اقتصاد 100 : قیمت طلا و سکه در داخل کشور به دو پارامتر وابسته است. قیمت اونس جهانی طلا و قیمت دلار در داخل کشور دو پارامتر مهم اثرگذار بر قیمت طلا هستند که برآیند عملکرد آن‌ها قیمت طلا را مشخص خواهد کرد.

پیش‌بینی طلا ؛ سیگنال اونس به طلای آب‌شده

دلار با سقف قیمتی خود فاصله دارد. حباب طلای آب‌شده روز قبل منفی شده و نوسانات اونس جهانی طلا در روز گذشته بیشتر از دلار مورد توجه قرار گرفته است‌. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم تغییر قابل توجه دلار، طلای آب‌شده در روز جاری به مقدار سکه طلا یا بیشتر رشد کند.

قیمت طلا و سکه در داخل کشور به دو پارامتر وابسته است. قیمت اونس جهانی طلا و قیمت دلار در داخل کشور دو پارامتر مهم اثرگذار بر قیمت طلا هستند که برآیند عملکرد آن‌ها قیمت طلا را مشخص خواهد کرد.

دلار دیجیتال در آرامش نسبی

اسرائیل اعلام کرده که فعلا قصد حمله مجدد به ایران را دارد. علیرغم انتشار این خبر تتر در شب گذشته نوسان زیادی نداشته و در لحظه نگارش این گزارش حتی نسبت به سقف قیمتی شبانه‌روز خود عقب نشسته است. ایالات متحده مخالفت خود را از تشدید هرگونه اقدام عجولانه توسط اسرائیل که موجب تشدید تنش در منطقه شود، اعلام کرده و اظهار داشته که در فعالیت نظامی علیه خاک ایران شرکت نخواهد کرد. در چینن شرایطی دلار دیجیتال آرامش بیشتری را در شب گذشته داشته و نوسان زیادی را تجربه نکرد.

نگاه اونس جهانی طلا به خاورمیانه

اونس جهانی طلا ولی نسبت به اخبار خاورمیانه در روز گذشته واکنش بیشتری نشان داد و با نوسان بیش از ۵۰ دلاری تا نزدیکی محدوده دو هزار و ۳۸۶ دلار افزایش یافت. محدوده ذکر شده مقاومت کوتاه‌مدت اونس جهانی طلا در بازه یک ماهه است.

اونس جهانی طلا با دلار قیمت‌گذاری می‌شود و به همین خاطر در حالت عادی اونس طلای جهانی و شاخص دلار رابطه معکوس با یکدیگر دارند. روز دوشنبه آمار اقتصادی ایالات متحده نشان داد که بر اساس گزارش رویترز، خرده‌فروشی نسبت به ماه گذشته ۰.۷ درصد رشد کرده است که از پیش‌بینی معامله‌گران بسیار بیشتر است و باعث تقویت شاخص دلار شد.

با توجه به چسبندگی تورم و آمار اقتصادی منتشر شده، تحلیلگران انتظارات خود را از کاهش نرخ بهره ایالات متحده تعدیل کرده‌اند. به همین خاطر در کوتاه‌مدت انتظار نمی‌رود که اونس طلا با اهرم شاخص دلار رشد کند و تغییرات قیمتی اونس جهانی طلا بیشتر وابسته به اخبار سیاسی است. رشد اونس جهانی طلا در شبانه‌روز گذشته هم ناشی از اخبار منتشرشده از خاورمیانه است.

با تمام این موارد دلار با سقف قیمتی خود فاصله دارد. حباب طلای آب‌شده روز قبل منفی شده و نوسانات اونس جهانی طلا در روز گذشته بیشتر از دلار مورد توجه قرار گرفته است‌. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم تغییر قابل توجه دلار، طلای آب‌شده در روز جاری به مقدار سکه طلا یا بیشتر رشد کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما