عامل رشد قیمت طلا در ایران مشخص شد

طلا و جواهر اقتصاد 100 : به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد، قیمت طلا در بازارهای جهانی در ۶ ماه اخیر حدود ۴۰ درصد افزایش یافت که بر بازار طلای ایران اثر مستقیم گذاشته است.

عامل رشد قیمت طلا در ایران مشخص شد

محمدرضا نوری‌زاده درباره افزایش قیمت جهانی طلا و تاثیر آن بر بازار داخلی اظهار داشت: زمانی که اونس جهانی طلا رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند قیمت طلای داخلی در همه کشورها از جمله ایران نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: قیمت طلا در بازارهای جهانی در ۶ ماه اخیر حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و این افزایش روی بازار طلای ایران اثر مستقیم گذاشته است؛ بنابراین در این زمان عده‌ای که چشم‌انداز اونس جهانی طلا را صعودی می‌بینند، برای سرمایه‌گذاری این بازار را انتخاب می‌کنند که البته ممکن است با ریسک بزرگی مواجه باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد تاکید کرد: قشر متوسط جامعه شاید توان سرمایه‌گذاری آن هم به صورت گسترده در بازار طلا را نداشته باشند؛ اما عده‌ای با سرمایه زیاد اقدام به خرید طلای آب شده می‌کنند که این به تولیدکنندگان طلا آسیب وارد می‌کند.

نوری‌زاده با بیان اینکه طلا نقدشوندگی بالایی دارد گفت: سرمایه‌گذاری در طلای آب شده علاوه بر افزایش تقاضا و آسیب به تولیدکنندگان می‌تواند روی نقدینگی نیز اثر منفی بگذارد؛ عده‌ای با پول‌های کلان اقدام به خرید طلای آب شده می‌کنند و این به تولیدکنندگان طلا آسیب زده و موجب بیشتر شدن تقاضا در نتیجه افزایش قیمت طلا شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما