آیا صعود بیشتر قیمت طلا، قطعی شده است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : طلا که در روز قبل معاملات دوطرفه‌ی خوبی را شاهد بوده است، در ساعات اولیه امروز نزدیک به 2350 دلار ثابت ماند.

آیا صعود بیشتر قیمت طلا، قطعی شده است؟

طلا در اوایل روز سه‌شنبه، سطحی نزدیک به 2350 دلار را حفظ کرده است.

گفتنی است فلز زرد در روز قبل، شاهد معاملات دو طرفه‌ی خوبی بوده است. قیمت طلا هم‌اکنون برای حرکت جهت‌دار جدید، در انتظار انتشار داده‌های بنیادین آمریکاست.

و اما در غیاب هر گونه داده‌ی اقتصادی سطح بالای ایالات متحده در اواخر روز سه‌شنبه، تمرکز بر سخنرانی‌های سیاست‌گذاران فدرال رزرو ایالات متحده باقی خواهد ماند.

طلا نزدیک به بالاترین رکورد باقی مانده، آیا اصلاح آتی در پیش است؟

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه آسیایی وارد مرحله‌ی تثبیت صعودی شده و علت آن است که دلار آمریکا در حال ترمیم روندهای منفی قبلی است و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا نیز در بحبوحه‌ی تغییر منفی در تمایلات ریسک، روند نزولی اصلاحی خود را حفظ می‌کند.

در شرایطی که بازارها به بازگشت تولید در سراسر جهان امیدوار هستند، بازارهای سهام آسیایی با کاهش شاخص‌های چینی، حتی سودهای اولیه را نیز کاهش دادند. زیرا از آنجا که فضایی پر تنش پیش از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) در روز چهارشنبه بر بازارها حاکم است، بازارها با احتیاط بیشتری معامله می‌کنند. از سوی دیگر، داده‌های تورمی ایالات متحده، تأییدی بر عقبگرد انتظارات بازار مبنی بر کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن خواهد بود.

CPI

در کنار این‌ها، نظرات تندورانه‌ی فدرال رزرو و داده‌های قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، بر شرط‌بندی‌ها مبنی بر کاهش نرخ فدرال رزرو تأثیر گذاشته است، به طوری که بازارها اکنون با احتمال تقریباً 50 درصدی، تغییرات نرخ در ماه ژوئن را در نظر دارند. این انتظارات بازار، افزایش اخیر در بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده را رقم می‌زند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، با اشاره به نرخ تورم فعلی که حدود 3 درصد است، خاطرنشان کرد که فدرال رزرو هدف 2 درصدی را در نظر دارد.

با تمام این‌ها، عواملی همچون افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، همچنان قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد.

در این بین، بانک‌های مرکزی جهانی، به ویژه توسط بانک خلق چین (PBOC) اقدام به خرید طلا کرده‌اند. یک مقام چینی در روز یک‌شنبه، از خرید طلا توسط بانک مرکزی چین برای هفدهمین ماه متوالی در ماه مارس و افزایش 72.74 میلیون اونس تروی شمش در اختیار PBOC در ماه گذشته خبر داد. به گزارش رویترز، ترکیه، هند، قزاقستان و برخی از کشورهای اروپای شرقی نیز در سال جاری اقدام به خرید طلا کرده‌اند.

آنچه مسلم است تقاضای مجدد بانک مرکزی برای این فلز درخشان، قیمت طلا را در روز دوشنبه به بالاترین سطح بالای 2350 دلار رساند و رکورد خود را افزایش داد.

با نگاهی به آینده، معامله‌گران طلا در بحبوحه فقدان داده‌های اقتصادی سطح بالای ایالات متحده، اظهار نظرات مقامات فدرال رزرو را مدنظر خواهند گرفت. افزون بر آن، معامله‌گران خود را برای گزارش تورم کلیدی ایالات متحده آماده می‌کنند که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود، و علت آن است که برخی مسائل مهم از جمله تعدیل موقعیت و کسب سود در قیمت طلا را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه

بررسی نمودارهای قیمت حاکی از آن است که صعود بیشتر در قیمت طلا مبهم به نظر می‌رسد، چرا که شرایط شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) اشباع خرید، همچنان تهدید به اصلاح است.

اگر خریداران طلا منصرف شوند، اصلاحی به سمت بالاترین رکورد قبلی 2331 دلار در راه خواهد بود.

تمدید عقب‌نشینی طلا می‌تواند بالاترین سطح 4 آوریل را در 2305 دلار آزمایش کند که در زیر آن، پایین‌ترین قیمت 5 آوریل یعنی 2268 دلار واقع خواهد شد.

با این حال، اگر خریداران طلا کنترل خود را حفظ کنند، بالاترین سطح تاریخ 2354 دلاری، اولین مقاومت در سطح مقیاس خواهد بود.

و در نهایت، صعود بعدی به سمت رقم گرد 2370 دلاری تنها در صورت پذیرش بالای سطح روانی 2350 دلار مشاهده می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما