از دلایل سیاه شدن اکسسوری های نقره چه می دانید ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نقره خاصیت اخلاقی عجیبی دارد. هرچه بیشتر استفاده شود، کمتر سیاه می‌شود! یعنی با خرید گردنبند نقره زنانه و نگهداشتن آن در کمد یا کشو جواهرات برای مدت طولانی، بدون اینکه از آن استفاده کنید، باعث می‌شود گردنبند شما سیاه شود.

از دلایل سیاه شدن اکسسوری های نقره چه می دانید ؟

جلوگیری از سیاه شدن دستبند نقره

سیاه شدن فرایندی شیمیایی است که بین فلز نقره و سولفور موجود در محیط اطراف ما رخ می‌دهد. سولفور در آب، پشم، نمد و هوایی که تنفس می‌کنیم وجود دارد. بنابراین، دلیل سیاه شدن نقره در گردن ممکن است تعرق و تماس آن با لباس‌های پشمی ما باشد. بنابراین، هنگامی که علت سیاه شدن نقره را بدانیم، راحت‌تر می‌توانیم به جلوگیری از سیاه شدن دستبند نقره خود بپردازیم.در نتیجه، این موضوع باعث می‌شود، رغبت بیشتری برای خرید گردنبند نقره مردانه برای تولد یا روز ولنتاین برای همسر یا پدر و برادر خود داشته باشیم.

چه مدت طول می‌کشد تا نقره سیاه شود؟

مدت زمان کدر شدن نقره به میزان تماس نقره با گاز سولفور و اکسیژن موجود در هوا بستگی دارد. به‌طور مثال، اگر یک قاشق نقره را در مجاورت تخم مرغ آب پزی که آن را با چاقو برش زده‌اید، قرار دهید در کمتر از چند دقیقه سیاه می‌شود.

نقره‌ای که به تازگی جلا داده شده است، بیشتر در معرض سیاه شدن قرار می‌گیرد تا نقره‌ای که کمی کدر شده است. این نشان می‌دهد که سرعت کدر شدن در زیورآلاتی که از پیش کدر شده‌اند کندتر می‌شود.

بنابراین، توصیه می‌شود که اگر زیورآلات نقره شما در حال حاضر سیاه شده است و استفاده ضروری از آن نمی‌خواهید کنید، بهتر است آن را به همان حال رها کنید. مگر اینکه بخواهید از آن استفاده کنید و نیاز داشته باشید که حتما زیورآلات نقره‌تان را جلا دهید.عامل دیگری که سرعت سیاه شدن نقره را تسریع می‌کند رطوبت نسبی است. نقره در تماس با رطوبت، سریع‌تر از تماس با سولفید هیدروژن سیاه می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما