هشدار به خریداران سکه/ این قطعه سکه 7.7 میلیون تومان گران‌تر از ارزش واقعی است

در حالی که بانک مرکزی قصد داشت با عرضه سکه در قالبی که نامش را حراج گذاشته بود، آرامشی را به بازار بازگرداند اما حباب سکه در حال بزرگ‌تر شدن است .

 هشدار به خریداران سکه/ این قطعه سکه 7.7 میلیون تومان گران‌تر از ارزش واقعی است

 به گزارش اقتصاد 100، قیمت سکه در بازار دستخوش افزایشی جدی شده است. بخشی از این افزایش البته به بزرگ شدن حباب سکه در بازار برمی‌گردد. این بدان معناست که سیاست بانک مرکزی، عرضه کننده انحصاری سکه به گونه‌ای است که همواره میزان تقاضا بالاتر از عرضه ایستاده و همین امر سبب شده خریداران مجبور باشند رقمی بیشتر از ارزش ذاتی سکه را برای خرید سکه پرداخت نمایند.

 بر اساس این گزارش حباب سکه امامی در بازار حدود هفت میلیون و 733 هزار تومان گزارش شده است. قیمت هر قطعه سکه امامی به 38 میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد. این بدان معناست که اگر سیاست عرضه به درستی مدیریت می‌شد قیمت سکه در محدوده 31 میلیون تومان قرار می‌گرفت.

قیمت سکه طرح قدیم تمام بهار آزادی نیز چهار میلیون و 950 هزار تومان حباب دارد. قیمت این قطعه سکه 36 میلیون و 250 هزار تومان است.

 میزان حباب نیم سکه نیز هفت میلیون و 665 هزار تومان گزارش شده است. قیمت نیم سکه در بازار 23 میلیون و دویست هزار تومان است.

 در حالی که قیمت ربع سکه در بازار 14 میلیون و 400 است، میزان حباب این قطعه برابر با 6 میلیون و 632 هزار تومان گزارش شده است.

سکه گرمی نیز هفت میلیون تومان است. میزان حباب این سکه سه میلیون و 177 هزار تومان گزارش شده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما