دوربرگردان طلا در مسیر صعودی

طلا و جواهر اقتصاد 100 : به دلیل رویکرد مثبت معامله‌گران به دارایی‌های بدون بازده، طلا در معاملات آسیایی روز دوشنبه کاهش یافت و یک سطح حمایتی کلیدی را از دست داد.

دوربرگردان طلا در مسیر صعودی

به گزارش  اینوستینگ، طلا در معاملات آسیایی روز دوشنبه کاهش یافت و یک سطح حمایتی کلیدی را از دست داد. هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، به 2148 دلار و 19 سنت رسید، در حالی که قیمت‌های آتی طلا که در ماه آوریل منقضی می‌شوند، با 0.5 درصد کاهش به 2151.05 دلار در هر اونس رسید.

معامله‌گران پیش از دریافت سیگنال‌های بیشتر در مورد نرخ‌های بهره‌ی نشست فدرال رزرو در اواخر هفته، به دارایی‌های بدون بازده روی می‌آورند.

اما در مورد اکثر فلزات گرانبها روند بارزتری اتفاق افتاد، دلار در انتظار تصمیم‌گیری فدرال رزرو، جایگاه خود را نزدیک به بالاترین حد دو هفته‌ی اخیر خود را حفظ کرد. بازدهی خزانه‌داری 10 ساله نیز بالای 4 درصد قرار گرفت.

بازارها در حال حاضر، تمرکز خود را بر روی نتیجه‌گیری نشست دو روزه‌ی فدرال رزرو در روز چهارشنبه قرار داده‌اند، نشستی که در آن انتظار می‌رود مقامات بانک مرکزی به طور گسترده، نرخ‌ها را ثابت نگه دارند.

اما هرگونه نشانه‌ای در مورد کاهش نرخ بهره، زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت، به‌ویژه زمانی که نرخ تورم داغ‌تر از حد انتظار در ماه فوریه، بازارها را نسبت به سیگنال‌های جنگ‌طلبانه‌ی بانک مرکزی، حساس‌تر کرده است.

این دیدگاه همچنین بهای طلا را به شدت از بالاترین رکوردی که در اوایل ماه مارس ثبت کرده بود، دور کرد. در ادامه‌ی راه، سقوط به زیر سطح حمایت 2150 دلاری نیز به طور بالقوه، از زیان بیشتر در کوتاه‌مدت خبر می‌دهد.

تحلیلگران ANZ در یادداشت اخیر خود، با اشاره به امکان کاهش قیمت طلا در کوتاه‌مدت تا 2100 دلار در هر اونس، قیمت هدف پایان سال 2024 خود را برای فلز زرد به 2300 دلار در هر اونس ارتقا دادند و برخی عوامل همچون کاهش احتمالی نرخ بهره و وخامت شرایط اقتصادی را حمایتگر تقاضا برای فلز زرد در سال جاری برشمردند.

در چشم‌انداز فلزات صنعتی نیز به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌ها متوقف شده است و قیمت مس پس از صعود به بالاترین سطح 11 ماهه در هفته‌ی گذشته، در روند کاهشی قرار دارد. برخی داده‌های اقتصادی از چین نیز باعث افزایش سود در فلز قرمز شد.

معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن در روز دوشنبه، با 0.3 درصد کاهش به 9045 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه‌ی آمریکا با 0.3 درصد کاهش، به 4.1092 دلار در هر پوند رسید.

هر دو قرارداد با ضعف همراه بودند، با این حال، در پی انتشار گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر برنامه‌ریزی برای کاهش تولید بزرگ‌ترین کارخانه‌های ذوب مس چین، همچنان شاهد رکوردهای 11 ماهه در هفته‌ی گذشته شدند. چنین سناریویی کمبود عرضه‌ی مس تصفیه‌شده را به تصویر می‌کشد و عامل اصلی افزایش مس بوده است. با این حال، این افزایش در روز دوشنبه در پی رونمایی از آمارهای اقتصادی متفاوت از چین تا حدودی کاهش یافت.

در حالی که تولید صنعتی در دوره‌ی ژانویه تا فوریه، بیش از حد انتظار افزایش یافت، بیکاری به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید. خرده‌فروشی نیز نتوانست انتظارات را برآورده کند.

بدیهی است که داده‌های مختلط منجر به بروز نگرانی‌هایی در مورد رشد اقتصادی ضعیف در بزرگترین واردکننده‌ی مس جهان شد که می‌تواند به گرایش‌ها برای فلز قرمز لطمه وارد کند.

و اما سایر فلزات گرانبها در روز دوشنبه، مجبور به عقب‌نشینی شدند. در حالی که معاملات آتی نقره با 0.7 درصد کاهش، به 25.198 دلار در هر اونس رسید، معاملات آتی پلاتین با 0.7 درصد کاهش، سطح 935.50 دلار در هر اونس را ثبت کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما