قیمت طلا در تلاش برای رشد بیشتر

طلا و جواهر اقتصاد 100 : طلا (XAU/USD) گرچه در روز پنج‌شنبه تحت فشار فروش قرار داشت، اما تلاش فلز زرد امن برای تمدید حرکت بهبودی روز قبل از منطقه 2150 دلاری ادامه یافت.

قیمت طلا در تلاش برای رشد بیشتر

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه تحت فشار فروش قرار گرفت، اما همچنان تلاش کرد تا از حرکت بهبودی روز قبل از منطقه 2150 دلاری یا پایین‌ترین سطح هفتگی سرمایه‌گذاری کند.

انتشار آمار داغ تورم در ایالات متحده، عامل مهمی بود که گمانه‌زنی‌ها مبنی بر به تأخیرافتادن کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را برانگیخت. این امر به نوبه‌ی خود حامی افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است و به دلار آمریکا کمک می‌کند تا مقداری کشش مثبت را به دست آورد و از قرار معلوم، عاملی کلیدی برای اعمال فشار نزولی بر فلز زرد غیر بازده نیز هست.

با این حال، بازارها همچنان بر این احتمال پایبندند که بانک مرکزی ایالات متحده کاهش نرخ‌های بهره را در ژوئن آغاز خواهد کرد که این امر ممکن است گاوهای دلار را از شرط‌بندی تهاجمی باز دارد.

در کنار همه‌ی این‌ها، برخی خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری طولانی روسیه و اوکراین و تنش‌های موجود در خاورمیانه ممکن است همچنان حامی قیمت امن طلا باشد.

و در نهایت، سرمایه‌گذاران ممکن است ترجیح دهند در حاشیه‌ی نشست تعیین‌شده‌ی دو روزه FOMC که سه شنبه‌ی آینده آغاز می‌شود، در انتظار بمانند.

از منظر تکنیکال، هر حرکت صعودی بعدی به احتمال زیاد با مقاومتی در حوالی منطقه ۲۱۹۵ دلاری یا رکوردی که جمعه‌ی گذشته ثبت شد، مواجه خواهد شد.

آنچه مسلم است برخی از خریدهای متعاقب فراتر از مرز 2200 دلار، نه‌تنها به عنوان یک محرک جدید برای گاوها تلقی می‌شود، بلکه بهای طلا را به سمت قلمروی ناشناخته هدایت می‌کند و به این ترتیب، زمینه برای تمدید رشد پر سر و صدای اخیر که طی دو هفته‌ی گذشته شاهد آن بودیم، فراهم می‌شود.

از طرف دیگر، هم‌اکنون به نظر می‌رسد که محافظت از روند نزولی فوری، بر عهد‌ه‌ی منطقه 2155-2150 است که در زیر آن قیمت طلا می‌تواند به حمایت مربوطه‌ی بعدی در نزدیکی منطقه 2128-2127 دلار سقوط کند.

گذشته از آن، کاهش اصلاحی می‌تواند بیشتر به سمت رقم گرد 2,100 دلار امتداد یابد که باید به عنوان مبنایی قوی برای طلا XAU/USD عمل کند. شکست متقاعد‌کننده در زیر این سطح ممکن است باعث فروش فنی شود و بدین نحو، راه برای ضررهای عمیق‌تر هموار شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما