چشم‌انداز آتی طلا از نگاه تحلیلگران

طلا و جواهر اقتصاد 100 : طلا برای پنجمین روز متوالی در روز گذشته در محدوده‌ی مثبت قرار داشت و به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسید.

چشم‌انداز آتی طلا از نگاه تحلیلگران

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) برای پنجمین روز متوالی در روز سه‌شنبه در محدوده‌ی مثبت قرار داشت و در نیمه‌ی اول معاملات اروپا به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر، به حوالی سطح 2120 دلار رسید.

این پنجمین روز متوالی است که قیمت طلا (XAU/USD) در روند مثبت قرار دارد و در نیمه‌ی اول معاملات اروپا به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر، در حدود 2120 دلار  رسید. با این حال، از آنجا که معامله‌گران ممکن است ترجیح دهند در انتظار نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بمانند، هر حرکت پیشروی بیشتر، دور از دسترس به نظر می‌رسد.

به این دلیل، فعالان بازار در کنار شهادت دو روزه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود، برخی داده‌های کلان ایالات متحده که برای ابتدای ماه جدید برنامه‌ریزی شده‌اند، از جمله داده‌های مربوط به اشتغال ماهانه، یا گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه را در کانون توجه قرار می‌دهند. اهمیت این داده‌ها بدان دلیل است که نه‌تنها بر دلار آمریکا (USD) تأثیر می‌گذارد، انگیزه‌ی جدیدی نیز برای فلز زرد امن ایجاد می‌کند.

در عین حال، نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد چین و تنش‌های ژئوپلیتیکی مستمر، از میزان تمایل سرمایه‌گذاران برای داشتن دارایی‌های پرریسک‌تر می‌کاهد. این موضوع به خوبی از لحن ضعیف‌تر در بازارهای سهام مشهود است که به نوبه‌ی خود، عامل دیگری برای حمایت از پناهگاه امن طلا XAU/USD خواهد بود.

در این بین، موضوعی که دلار آمریکا را در حالت تدافعی نگه می‌دارد و از قیمت بدون بازده طلا حمایت می‌کند، پذیرش فزاینده مبنی بر این است که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد.

در چشم‌انداز داده‌ها، معامله‌گران هم‌اکنون برای حصول به فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت، به PMI خدمات ISM ایالات متحده نگاه می‌کنند.

با این وجود، پس‌زمینه‌ی بنیادی فوق‌الذکر نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت صعود است و احتمال هر گونه لغزش اصلاحی نیز بیشتر است.

بررسی اجمالی تکنیکال

از منظر تکنیکال، حرکت رو به صعود یک شبه، شکست هفته‌ی گذشته را از طریق مانع افقی قوی 2062 الی 2064 دلاری تأیید کرد و به این ترتیب، دورنمای سودهای بیشتر را مورد حمایت قرار داد. 

با این اوصاف، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه شرایط خرید اشباع را نشان می‌دهد و قبل از مرحله صعودی بعدی، انتظار برای تثبیت کوتاه‌مدت یا یک عقب‌نشینی متوسط را در بر دارد.

با این وجود، قیمت طلا همچنان در مسیر عبور از مانع میانی 2,020 تا 2,025 دلار باقی می‌ماند و هدف آن بازآزمایی قله‌ی تاریخی در حدود منطقه 2,144 الی 2,145 دلار است که در اوایل دسامبر لمس شد.

از سوی دیگر، هم‌اکنون به نظر می‌رسد که رقم گرد 2100 دلاری از روند نزولی فوری محافظت می‌کند. هر کاهش بعدی ممکن است هم‌اکنون به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود و در نزدیکی نقطه‌ی شکست مقاومت فوق‌الذکر که در حال حاضر به حمایت تبدیل شده، در حوالی منطقه 2064-2062 دلار محدود باقی بماند. با این حال، شکست متقاعد‌کننده به سطحی پایین‌تر از دومی ممکن است باعث فروش فنی شود و طلا را بیشتر به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) هدایت کند که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2037-2035 دلار است. لغزش اصلاحی می‌تواند بیشتر به سمت منطقه 2020 دلاری یا SMA 100 روزه امتداد یابد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما