یک عضو اتاق بازرگانی تهران بررسی کرد؛

راز عدم شهرت برندهای ایرانی

اقتصاد 100: یک عضو اتاق تهران می‌گوید به دلیل سیاست‌های اشتباه نتوانسته‌ایم برندی شناخته شده به دنیا معرفی کنیم.

راز عدم شهرت برندهای ایرانی

به گزارش گروه کسب و کار؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید سیاست تمرکز بر تولید همه کالاها با هر کیفیتی و تلاش جهت صادرات آنها و جلوگیری از واردات اقلام مورد نیاز کشور، در کنار شرایط تحریمی و مسائل بین‌المللی، به دلیل کیفیت پایین برخی از محصولات تولید داخلی همراه با بسته‌بندی بی‌کیفیت و سیاست‌های نادرست بازگشت ارز حاصل از صادرات، مانع از صادرات پایدار و ارزش‌آفرین شده است. با این سیاست‌ها حتی قادر نبوده‌ایم یک برند جهانی شناخته شده به منطقه معرفی کنیم.

مهرداد عباد تاکید کرد: تلقی مثبت از تراز تجاری مثبت، گاه ناشی از کج‌فهمی از مفهوم تراز تجاری است؛ نوعی تلقی و رویکرد که متعادل شدن واردات و صادرات را به عنوان هدف دنبال می‌کند. از سال ۲۰۱۶ تنها حدود ۶۰ کشور از ۲۰۰ کشور، مازاد تجاری یا تراز تجاری مثبت داشته‌اند. این تصور که تراز تجاری منفی به خودی‌خود مذموم است، توسط اقتصاددانان با قاطعیت رد شده؛ به ترتیبی که کشورهایی که بیشترین تراز تجاری منفی را دارند، اکنون جزو پیشروهای اقتصاد دنیا هستند.

عباد با اشاره به سیاست مهم دولت در اجرای سیاست‌های جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، به سایت اتاق تهران گفت: سیاست‌های مربوط به واردات و صادرات مثل سقف و سابقه، ثبت سفارش محدود و موارد دیگر نه‌تنها سیاست‌های مطلوبی برای مقابله با تحریم‌ها نبوده بلکه باعث ایجاد تحریم‌های مضاعف داخلی شده و این امر باعث ایجاد ناامیدی از آینده در بخش خصوصی شده است.

منبع: ایسنا

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما