تاج گرانی بر سر شیرینی‌خشک، کدوسبز و برنج خارجی

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از قیمت کالاهای خوراکی درمناطق شهری کشور، برنج خارجی و شیرینی خشک بیشترین افزایش قیمت و برنج ایرانی با منفی 3.2 درصد بیشترین کاهش قیمت را در مهر ١٤٠٢ تجربه کرده است.

تاج گرانی بر سر شیرینی‌خشک، کدوسبز و برنج خارجی

به گزارش اقتصاد100،‌ متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور برای مهر ١٤٠٢ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

در گروه نان و غلات، اقلام برنج خارجی درجه یک با ٤,٦ درصد و شیرینی خشک با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٣.٢- بوده است.

در مهرماه ١٤٠٢ ، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به‌شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام «برنج خارجی درجه یک» با ٤,٦ درصد و شیرینی خشک با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٣.٢- می باشد.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "ماهی قزل آلا" با ٧,٨ درصد و " گوشت گاو یا گوساله " با ٣.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ٥,٨ درصد ، تخم مرغ ماشینی با ٣.٦ درصد ، و کره پاستوریزه با ٣.٠ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ٢.٥- درصد و روغن مایع با ٢.٢- درصد می باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کشمش پلویی با ٣,٥ درصد و مغز گردو با ٣.٣ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به پرتقال با ٢٣.٤- درصد ،انار با ١٦.٨- درصد  و هندوانه با ١٣.٩- درصد می‌­باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کدو سبز با ٧,٦ درصد ، قارچ با ٥.٧ درصد و گوجه فرنگی با ٤.٣ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خیار با ١٢.٩- درصد ، بادمجان با ٤.٠- درصد و سیب زمینی با ٢.٧- درصد می‌­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای خارجی بسته‌ای با ٢,٨ درصد ، سس مایونز و سس گوجه فرنگی با ٢.٢ درصد می‌­باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما