قهر هند تمام شد؟ / امضای قرارداد نهایی هندی ها با چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از امضای قرارداد نهایی با هندی‌ها تا دو هفته آینده خبر داد.

قهر هند تمام شد؟ / امضای قرارداد نهایی هندی ها با چابهار

به گزارش اقتصاد100، قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست خبری در مورد علت تأخیر در نهایی شدن قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار اظهار کرد: علت تأخیر چند روزه در انعقاد قرارداد با هندی‌ها برگزاری مراسم دریانوردی در آن کشور بوده‌است و البته چند پیوست به قرارداد نهایی اضافه کردیم و اگر هندی‌ها موردی بر این پیوست‌ها نداشته باشد قرارداد نهایی تا دو هفته آینده منعقد می‌شود.

عسکری نسب افزود: تاکنون هندی‌ها به ۲۰ میلیون دلار از سرمایه گذاری در بندر چابهار عمل کرده‌اند و مابقی را به امضای قرارداد بلندمدت متوسط کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است، گفت: در بندر شهید بهشتی در بخش ترانزیت به رشد ٢۵٠ درصدی در ۶ ماهه اول امسال رسیدیم و برای تخلیه بارگیری کانتینر از بندر شهید بهشتی تخفیفات و مشوق‌هایی در نظر گرفتیم و حتی تخفیفات صد درصدی قائل شدیم تا این مسیر برای صاحبان بار به صرفه باشد.

عسکری نسب با اشاره به کاهش هزینه عبور بار را برای صاحبان بار، ادامه داد: تاکنون ۵ بسته تشویقی به صاحبان بار ارائه دادیم و در حال حاضر در هر کانتینر تخفیف ۶٠٠ دلاری داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مرجع دریایی کشور است و ما به عنوان مسئول ۳۳ کنوانسیون دریایی، کار تخصصی را انجام می‌دهیم و ایجاد زیرساخت بر عهده ماست و دبیرخانه شورای توسعه مکران تسهیل گری می‌کند و خیلی با شورا چالش نداریم.

عسکری با اشاره به اینکه ظرفیت کالا در بندر چابهار پنج میلیون تن است، گفت: در حال حاضر از ۷۰ درصد این ظرفیت استفاده می‌شود اما با توسعه غیرفیزیکی فعالیت‌های دستیابی باید ضریب دریایی بندر چابهار را افزایش دهیم زیرا سرویس‌های حمل کانتینر به کشورهای آسیایی جنوب شرقی وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به سرمایه گذاری ۱۲۵۰ میلیارد تومانی شرکت بخش خصوصی در پسکرانه بندر چابهار، تصریح کرد: قرارداد احداث ۲ پست اسکله پتروشیمی و نفتی به ارزش ۱۶۰۰ هفته حمل و نقل امسال امضا خواهد شد، ضمن اینکه اپراتورها به شدت به‌دنبال ایجاد اسکله‌های معدنی هستند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما