واردات خودرو با ارز خشکبار دست از سر دولت بر نمی دارد

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: هیچ جلسه‌ای در دولت با حضور معاون اول رئیس جمهوری درباره تخصیص ارز کشاورزی به واردات خودرو تشکیل نشده است.

واردات خودرو با ارز خشکبار دست از سر دولت بر نمی دارد
به گزارش اقتصاد100 به نقل از تسنیم، علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه هیچگونه جلسه‌ای در دولت با حضور معاون اول رئیس جمهوری درباره تخصیص ارز کشاورزی به واردات خودرو تشکیل نشده است، گفت: معاون اول رئیس جمهوری صرفا دستور بررسی چالش‌های صادرات خشکبار و رسیدگی به دغدغه کشاورزان در این حوزه را داده است و جلسه‌ای مرتبط با واردات خودرو و مسائل ارزی در حضور ایشان تشکیل نشده است.
 
وی همچنین افزود: یکی از چالش‌های اصلی صادرات خشکبار بحث برگشت ارز حاصل از صادرات بوده که به مدت یکسال توسط سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی در حال بررسی و پیگیری است.

پیمان‌پاک اضافه کرد: در این بین روش‌های مختلف از جمله تهاتر  در چندین جلسه در بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد پیگیری شده، اما هنوز به مرحله تصویب و ابلاغ نرسیده است.

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تصمیم گیرنده نهایی در حوزه مسائل ارزی کشور بانک مرکزی است، ادامه داد: در این راستا با توجه به دغدغه به جای کمیسیون اقتصادی مجلس و دولت در خصوص حل چالش‌های پیش روی صادرات خشکبار که ارتباط مستقیمی با معیشت کشاورزان و نیز حفظ جایگاه ایران در بازارهای جهانی پسته و خشکبار دارد تسهیل روش‌های مختلف بازگشت ارز حاصل از صادرات این حوزه توسط بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و جهاد کشاورزی در حال بررسی بوده و در قالب مصوبات لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اخیرا موضوع واردات خودرو از محل صادرات محصولات کشاورزی را مطرح کرده بود. وی اعلام کرده بود که موضوع مورد موافقت دولت نیز قرار گرفته وبه زودی از ارز صادرات محصولات کشاورزی (واردات در برابر صادرات خود و غیر) برای واردات خودرو استفاده خواهد شد.

این موضوع ظرف چند ساعت از سوی بانک مرکزی تکذیب شد. حالا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مکاتبه تندی با رئیس جمهور نکاتی را در خصوص رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرده که به نظر میرسد با واقعیتهای اقتصادی کشور در تعارض باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما