پشت پرده بارورسازی ابرها کیست؟

رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ماجرای بارورسازی ابرها گفت: ۳ سال و نیم است که کشور در شرایط خشکسالی قرار دارد.

پشت پرده بارورسازی ابرها کیست؟

به گزارش اقتصاد100، سحر تاج بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور درباره ماجرای بارورسازی ابرها اظهار داشت: چند روز قبل برخی اشتباه موضوع بارورسازی ابرها را به سازمان هواشناسی کشور منسوب کرده بودند که اینگونه نیست.

وی افزود: همانطور که اخیراً در نشست تخصصی حکمرانی آب عنوان کردم، برخی کشورها بر روی بارورسازی ابرها کار می‌کنند که در ایران نیز سازمانی در وزارت نیرو مدت هاست که روی این موضوع کار می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: متأسفانه برخی رسانه‌ها این محتوا را تغییر داده و عنوان کردند که سازمان هواشناسی روی بارورسازی ابرها مشغول است در حالی که این موضوع درست نیست.

تاج بخش مسلمان تصریح کرد: این موضوع را به رسانه‌ها اعلام کردیم که برخی از آنها این خبر را اصلاح کردند و برخی دیگر متأسفانه همکاری نکردند.

وی ادامه داد: بارور سازی ابرها یک موضوع علمی است که در برخی کشورهای دنیا نیز انجام شده است، درباره این موضوع مقالات علمی بین المللی زیادی درسترس است اما سازمان جهانی هواشناسی تا کنون توصیه‌ای در این زمینه نداشته است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس اطلاعات موجود بارورسازی ابرها می‌تواند تا حدود ۱۰ درصد به افزایش بارش کمک کند که راهکار عملی و موفقی برای عبور از خشکسالی به ویژه برای مناطق خشک نیست.

تاج بخش مسلمان ادامه داد: با توجه به کم بارشی‌های سال‌های اخیر در کشور، توصیه می‌کنیم در کنارهمه راهکارها برای بهبود شرایط موجود، موضوع صرفه جویی در مصارف آب و مدیریت منابع آب مد نظر باشد.

وی افزود: اکنون بیش از ۳ سال و نیم است که کشور در شرایط خشکسالی قرار دارد؛ این یعنی حتی اگر بارش‌های زمستان در محدوده نرمال و یا حتی بیشتر باشد، به طور قطع کم بارشی‌های گذشته جبران نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میانگین بارش ایران حدود ۲۳۰ میلی متر است که تقریباً یک سوم میانگین بارش جهانی است

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما