آمار بازی دولت به حوزه سلامت هم رسید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رشد ۳۵ درصدی تعداد شرکت‌های فناور حوزه سلامت در دولت سیزدهم گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۹۱ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه سلامت در حال فعالیت هستند که سبب ایجاد تحولی در این حوزه شده‌اند.

آمار بازی دولت به حوزه سلامت هم رسید

به گزارش اقتصاد100، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست هم‌اندیشی نخبگان فناور و شرکت‌های دانش بنیان گفت: امروزه با وجود تعداد قابل توجه دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان، استقبال خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تولید کالاهای سلامت‌محور و مورد نیاز مردم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۷۲ شرکت دانش‌بنیان در دولت سیزدهم، افزود: ۱۵ مرکز رشد و ۱۵ پارک علم و فناوری نیز در یک سال اخیر فعال شده‌اند که با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعالیت می‌کنند و در مناطق محروم از جمله زاهدان نیز فعالیت دارند.

حوزه سلامت به خودکفایی می‌رسد

عین اللهی اختصاص بودجه مستقل برای نخستین بار به پارک‌های علم و فناوری حوزه سلامت در بودجه ۱۴۰۲ را از دیگر اقدامات حمایتی وزارت بهداشت برشمرد و عنوان کرد: ۱۱۳ مرکز رشد فناوری سلامت و ۲۸۰۰ شرکت و هسته فناور در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال هستند که منجر به تولید بیش از چهار هزار محصول سلامت‌محور در دو سال اخیر شده اند و از این تعداد ۱۳۰۰ محصول توانسته‌اند از سازمان غذا و دارو مجوز بگیرند و ۷۴۰ محصول تجاری‌سازی و وارد بازار شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی و ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور، تولید داخل است، ابراز امیدواری کرد و گفت: با تحولی که در حوزه پژوهش، فناوری و تولید در دو سال اخیر در حوزه سلامت ایجاد شده ، در آینده نزدیک به خودکفایی کامل می‌رسیم و برنامه‌ مشخصی برای صادرات خواهیم داشت.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما