پیگیری مجدد ایران برای رفع تحریم در ژنو؟

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، مذاکرات با «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ژنو را اقدامی به‌موقع در برهه‌ای حساس خواند.

پیگیری مجدد ایران برای رفع تحریم در ژنو؟

به گزارش اقتصاد100، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس افزود: «دیپلماسی و تعامل بهترین راه برای جلوگیری از تشدید تنش است.»

باقری نیز ساعاتی پیش با اشاره به این دیدار نوشت: در ملاقات با انریکه مورا در ژنو، در خصوص تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه شرایط وخیم بشری در غزه تبادل نظر کردیم.

وی افزود: آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی است مذاکرات رفع تحریم‌ها در هشت دور با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران در وین برگزار شد. هیات آمریکایی نیز به صورت غیر مستقیم در گفتگو‌ها حاضر بود. اما نتیجه مذاکرات به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل ماند.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما