جزئیات راه اندازی یک شورای جدید برای زنان

دستیار ریاست جمهوری در پیگیری حقوق و  آزادی های اجتماعی گفت: ما نتوانستیم ظرفیتی را که انقلاب اسلامی ایجاد کرد به درستی از آن استفاده کنیم.

جزئیات راه اندازی یک شورای جدید برای زنان

به گزارش اقتصاد100، روز سه شنبه ۲۴ بهمن نشست هم اندیشی بایسته‌های شورای فقهی حقوقی زنان به میزبانی دفتر امور زنان حوزه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در این نشست، گفت: باید حضور جدی نخبگان در بطن حکمرانی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از وظایف بنده پیگیری حقوق اجتماعی زنان است، احیای حقوق زنان به عنوان یکی از اصول قانون اساسی کشورمان مورد توجه بوده است.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: زن در منظومه فکری امام (ره) نقش بسیار مهم، حساس و کلیدی در جامعه اسلامی دارد.

وی در خصوص دو بستر مهم که مقام معظم رهبری تاکید به آن دارند که در هر دو آن ضعف وجود دارد، گفت: یکی از آن دو بستر تشکیل نهاد فرا قوه‌ای است که وظیفه جمع‌آوری نخبگان حوزه زنان را داشته است و دیگری بحث شورای فقهی زنان است.

پاد اظهار کرد: انقلاب اسلامی مرزبندی شفافی دارد. دو نگاه در خصوص زن موجود است، یکی نگاه شرقی و دیگری نگاه غربی و این دو از نظر ما دارای ایرادات جدی هستند چرا که این دو نگاه متناسب با جایگاه زن نیست.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ما نیز این نقش بندی به صورت شفاف مشخص شده و قرار است که برای زنان در کنار نقش مادری و همسری بستری فراهم شود تا به عنوان عنصر مؤثر در نقش‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند و حضرت امام (ره) قائل به مشارکت زنان در این عرصه بودند.

پاد گفت: ما نتوانستیم از ظرفیتی که انقلاب اسلامی برای زنان ایجاد کرد، به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: شورای فقهی زنان به عنوان یک ضرورت و بستری برای پاسخگویی به مسائل مهم زنان شناخته می‌شود.

پاد گفت: شورای فقهی زنان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن ورود کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما