کنترل آلاینده های هوا در کارخانه سیمان زاوه تربت/ پرچمدار سبز سیمانی ها متعهد به حفاظت محیط زیست است

اقتصاد100- با توجه به ماهیت صنعت سیمان، فرایند تولید این ماده بنحوی است که در مراحل مختلف آن آلودگی‌های زیادی در محیط منتشر می شود. در این راستا، آلودگی هوا از مهمترین مسائل زیست محیطی این صنعت بشمار می رود.

کنترل آلاینده های هوا در کارخانه سیمان زاوه تربت/ پرچمدار سبز سیمانی ها متعهد به حفاظت محیط زیست است

به گزارش گروه ویترین؛ گرد و غبار عمدتاً در مراحلی مانند استخراج، حمل و نقل، انبار و آسیاب کردن مواد اولیه و محصول تولید می گردد. برای کنترل آن میتوان از روشهای‌متعددی مانند استفاده از انواع مختلف فیلترها، محبوس کردن تجهیزات ، استفاده از اسپریهای آبی و .... بهره گرفت.
مهمترین آلاینده های دیگر شامل NOx , SO2, CO, CO2 هستند که دارای دو منشا اصلی یعنی واکنشهای شیمیایی مواد اولیه در اثر حرارت و سوخت مصرفی کارخانه می باشند. کنترل انتشار هر کدام از این آلاینده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . بطور خلاصه می توان گفت که استفاده از مواد اولیه و سوختی که حاوی مقادیر کمتری از ترکیبات نیتروژن و گوگرد باشند، به‌همراه بکارگیری سیستمهای عملیاتی حرارتی مدرن با طراحی اصولی تر و انجام اصول مهندسی می تواند اثر زیادی در کاهش میزان انتشار این آلاینده ها داشته باشد.

همچنین باتوجه به ماهیت فرایند تولید سیمان ،سیستم های خردایش ، پخت و انتقال مواد تولید گرد و غبار می نمایند. به همین جهت، در کارخانه سیمان زاوه تربت  با نصب 2 دستگاه الکترو فیلتر 2 دستگاه بگ هاوس و 53 دستگاه غبارگیر کیسه ای (بگ فیلتر) و کنترل دائمی آنها با بازدیدهای مستمر ، پاک سازی ، تمیز کاری، تعمیر و تعویض کیسه ها( در صورت لزوم) مرتباً وضعیت خروجی گرد و غبار تحت کنترل می باشد.

غبارگیر4

پایش لحظه ای آلاینده ها

فرایندهای صنعتی شدن و نوسازی در جهان امروز با پیامدهای نامطلوبی برای محیط زیست و سلامت آدمی همراه بوده و دنیای صنعت را به بحث پیرامون این مشکل و گرایش به ایجاد نظام ها و فرایندهای مانوس با محیط زیست سوق داده است. مبنای افرینش و سرشت هستی انسان و جهان بر پاگی و بدور از هر گونه آلایش بنا نهاده شده است . هرگونه تلاش در جهت حفظ محیط زیست ، توجه و احترام به کرامت انسانی است . برهمین اساس و باتوجه به دیدگاه کلان مدیران ارشد سازمان و اهمیت موضوع تعهد به حفاظت از محیط زیست که سرمنشاء خط مشی سازمان می باشد و جهت صیانت از محیط زیست و هوای پاک، این شرکت به لحاظ احترام به حوزه اجتماعی و رعایت الزامات مربوطه،  سیستم ON LINE را در سال 1388 بر روی خروجی الکتروفیلتر اصلی نصب و در معرض دید کلیه کاربران و ذینفعان قرار داده است . این سیستم پارامترهایDUST, OPCITY,CO,O2  را به صورت لحظه ای پایش می نماید ضمن اینکه وضعیت مربوطه مرتباً تحت کنترل کارشناسان محیط زیست و تیم های فنی کارخانه می باشد.

پایش لحظه ای آلاینده ها

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما