سیمان زاوه تربت

کیفیت برتر، دوام بیشتر، مقاومت بالاتر؛ کارخانه سیمان زاوه تربت با این شعار پا به عرصه صنعت سیمان ایران و کشورهای منطقه گذارد. با یک وجه تمایز بزرگ و با اهمیت که همانا پایبندی به حفظ و حراست از محیط زیست می باشد. از این رو، سیمان زاوه را از همان ابتدا در زمره «صنایع سبز» برمی شمرند .

سیمان زاوه تربت

با توجه به رشد مصرف سرانه سیمان در ایران و جهان و موقعیت ممتاز منطقه زاوه تربت حیدریه از نظر نزدیکی به راه آهن و جاده های دسترسی جهت حمل سیمان به استانهای همجوار و صادرات به کشورهای همسایه و در دسترس بودن خطوط انتقال گاز و برق فشار قوی و آب به مقدار کافی و معادن غنی از ذخایر مواد اولیه، جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال 1383 با تاسیس شرکت سیمان زاوه تربت اولین گام در احداث کارخانه سیمان را برداشتند.

پس از بررسی و مطالعه اولیه و انتخاب مشاورین صنعتی و سازه در اواخر سال 1383 قرارداد خرید تجهیزات و ماشین آلات اصلی خط تولید سیمان با شرکتهای سازنده خارجی (شرکت KHD و دیگر شرکتهای آلمانی) منعقد شد و با انتخاب پیمانکار ساختمانی، عملیات اجرائی ساخت فاز اول کارخانه سیمان با ظرفیت تولید3500 تن در روز در زمینی به مساحت 45 هکتار از ابتدای سال1384 آغاز شد.

همزمان با آغاز ساخت تجهیزات داخلی و خارجی، ساخت سازه های بتونی خط تولید نیز شروع شده است و تا پایان سال شهریور 1386 بیش از 800 میلیارد ریال تامین اعتبار و هزینه شده است.

فاز اول کارخانه سیمان در سال 1387 به بهره برداری رسید؛ و در ادامه اقدامات ذیل جهت بهبود عملکرد کارخانه سیمان زاوه انجام شده است:

1- سیلوهای چهارگانه فلزی: به منظور فراهم نمودن زیرساخت مناسب جهت افزایش تنوع محصول ، کاهش مصرف انرژی و افزایش سهم بازار خرید این سیلوها در جنوب سیلوهای بتنی خط تولید با امکان بارگیری ریلی، فله و پاکت در زمینی به مساحت 5500 متر مربع احداث شده است و در سال 1394 به بهره برداری رسید.

2- سنگ شکن آهک: به منظور تامین سنگ آهک مورد نیاز آسیاب های سیمان و مصالح بچینگ کارخانه ،  طراحی، ساخت و نصب انجام شد که در سال 1395 به بهره برداری رسید.

3- احداث خط 3 بارگیرخانه: در راستای افزایش ظرفیت تحویل سیمان در سال 1394 راه اندازی شد.

4- مسیر انتقال پاکت از بارگیرخانه خط 3 به پالاتایزر: به منظور بهره گیری از چهار سیلوی فلزی جهت انتقال بار به پالاتایزر و امکان تحویل انواع محصول با امکان بارگیری و بسته بندی متناسب با نیاز مشتری در  سال 1397 به بهره برداری رسید.

5- نصب الواتور جهت سیلوهای سیمان: به منظور کاهش مصرف انرژی الکتریکی دو عدد الواتور جایگزین ایرلیفت های آسیاب سیمان گردید که در سال 1393 به بهره برداری رسید.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما