یزدی‌ها نمکی شدند

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، میانگین مصرف نمک در استان یزد بیشتر از متوسط کشوری است.

یزدی‌ها نمکی شدند

به گزارش اقتصاد100، مسعود شریفی در گفتگو با مهر اظهار کرد: میزان توصیه شده نمک، پنج گرم در روز است و این میزان در یزد ۱۰ تا ۱۵گرم در روز است که بیش از دو برابر مقدار توصیه شده است.

وی بیان کرد: میزان توصیه شده مصرف نمک برای بیماران با فشارخون بالا حداکثر سه گرم است همچنین یکی از عوامل خطر ابتلا به پرفشاری خون مصرف نمک بالاست.

شریفی عنوان کرد: آمار مبتلایان به فشار خون در استان بسیار بالاست که از متوسط کشوری بالاتر است بنابراین به عنوان یک راهکار بسیار مهم، کاهش مصرف نمک روزانه می تواند در کاهش فشارخون موثر باشد.

معاون فنی مرکز بهداشت یزد افزود: یکی از راه‌های دریافت نمک، افزودن نمک به غذاها و استفاده از نمکپاش در میز یا سفره است و از راه‌های دیگر دریافت نمک که گاه میزان قابل توجهی است، نمک پنهان در غذاهاست. نان یکی از آنهاست که اگر کمی شور باشد، دریافت مقدار زیادی نمک را موجب می شود.

وی ادامه داد: همچنین مصرف مواردی همچون آجیل‌های شور، خود شورها، برخی سس ها و حتی ترشی ها حاوی نمک هستند.

شریفی، بهترین اقدام پیشگیری از عوارض مصرف نمک را، عدم استفاده از نمکدان در سفره، کاهش مصرف غذاهای حاوی نمک و به اندازه خوردن نان برشمرد و گفت: برچسب مواد غذایی، میزان نمک موجود را درج می کند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما