با نخوردن تخم هندوانه، چه آسیبی به بدنمون می زنیم؟

تخم هندوانه مجزای میوه اش خواص زیادی برای سلامت بدن دارد که می توان به تنظیم فشار خون و پیشگیری از پوکی استخوان اشاره کرد. در ادامه با دیگر خواص دانه هندوانه بیشتر آشنا می شوید.

با نخوردن تخم هندوانه، چه آسیبی به بدنمون می زنیم؟

تخم  هندوانه  از مفید ترین دانه ها به شمار می آید. اغلب افراد تخم هندوانه را نمی خورند و به آن علاقه ای ندارند اما این دانه منبع خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول بد به حساب می آید و با خیال آسوده و بدون مضرات خاصی می توانید آن را مصرف کنید.

فواید تخم هندوانه برای سلامت بدن

یکی دیگر از خواص تخم هندوانه کمک به کنترل و تنظیم سطح قند خون است و می‌تواند موجب کاهش حساسیت به انسولین شود. تخم هندوانه می‌تواند فشار وارد بر پانکراس را کاهش داده و با کنترل سطح گلوکز خون برای بیماران دیابتی بسیار مفید و موثر است. تخم هندوانه حاوی منیزیم است و این منیزیم موجب تنظیم و منظم شدن سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها شده و سبب کاهش میزان انتشار گلوکز در جریان خون می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی

تخم هندوانه دارای مواد مغذی ازجمله  کاروتنوئید، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های B است و به همین دلیل تخم هندوانه می‌تواند پاسخ‌های ایمنی بدن را تقویت کرده و موجب کاهش فشار وارد بر سیستم ایمنی بدن شود‌. تخم هندوانه حاوی آنتی اکسیدان‌ها است که آنتی‌اکسیدان‌ها با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده، رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند و به همین دلیل احتمال ابتلا  ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند سرطان و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

تنظیم فشار خون

تخم هندوانه منبعی غنی از منیزیم، پتاسیم و بعضی از آمینواسیدهایی است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود سلامت قلب دارند. اسیدآمینه آرژینین یکی از عناصر مهم در کاهش فشار خون است. تخم هندوانه حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ است که این اسید‌های چرب نقش موثر و مفیدی در کاهش فشار خون دارند.  همچنین تخم هندوانه با داشتن عنصر پتاسیم که  یکی از عناصر گشادکننده‌ی رگ‌های خونی می‌تواند موجب تنظیم فشار خون شده و فشار وارد بر سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد.

 برای حافظه

ازجمله مواد معدنی ضروری برای بهبود حافظه و توانایی شناختی و جلوگیری از آلزایمر است و منیزیم در تخم هندوانه در مقادیر بالایی یافت می‌شود. همچنین تخم هندوانه حاوی روی است که روی برای کاهش علائم بیماری‌های مغزی و روانی و حتی برخی انواع اسکیزوفرنی مفید و موثر است و کمبود روی ممکن است به زوال عقل و کاهش توانایی شناختی فرد منتج شود.

تخم هندوانه

پوکی استخوان

تخمه هندوانه منبعی غنیاز منیزیم، مس، آهن و پتاسیم بوده و با داشتن این عناصر موجب تقویت استخوان‌ها و افزایش تراکم معدنی استخوانی شده و از این طریق خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

منبع: ویکی گردی

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما