سوغات مشهد مقدس استاندارد می‌شود

اقتصاد 100 - استاندار خراسان رضوی استانداردسازی سوغات مشهد مقدس را ضروری دانست و گفت: با کلیات این طرح موافق هستیم و باید مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط درباره جزئیات و چگونگی تدوین در کارگروه به بحث و تبادل نظر بپردازند.

سوغات مشهد مقدس استاندارد می‌شود

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی استانداردسازی سوغات مشهد مقدس را ضروری دانست و گفت: با کلیات این طرح موافق هستیم و باید مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط درباره جزئیات و چگونگی تدوین در کارگروه به بحث و تبادل نظر بپردازند.

یعقوبعلی نظری افزود: اطمینان بخشی از کیفیت تولیدات در بخش‌های مختلف، حرکت چرخ اقتصاد و تولید و تجارت را تداوم می بخشد، از آنجا هر یک از ما مدیران مسئول نظارت کیفی بر کالا و خدمات هستیم، نمی توانیم نسبت به کمیت و کیفیت کار بی تفاوت باشیم بلکه هدف همه مسئولان باید تلاش برای ارایه کالا و خدمات باکیفیت و تامین نیاز مردم باشد.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی نیز مفاد قانونی استانداردهای مربوط به استانداردسازی تجهیزات تفریحی، استانداردسازی آسانسورهای مراکز عمومی، استانداردسازی خدمات، تعرفه آزمون دوره ای وسایل توزین، کنترل و پایش کمی محصولات را تشریح و ضمن تاکید بر اجرای آنها، هماهنگی دستگاه های اجرایی را در این زمینه خواستار شد.

سید محمد سجادی از تدوین طرح "سوغات زیارت" از سوی سازمان ملی استاندارد ویژه خراسان رضوی خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه ویژه مشهد مقدس و قرار داشتن بارگاه منور امام رضا(ع) در این شهر، سالانه میلیون ها زائر و گردشگر داخلی و خارجی از مشهد دیدن می کنند و اقدام به تهیه سوغات می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اقلامی که در سبد سوغات استان خراسان رضوی قرار می گیرد مانند نبات، فیروزه، زرشک و ... مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند و بعضا دارای عدم کیفیت یا تقلب می باشند، پرداختن به مقوله ای تحت عنوان "سوغات استاندارد" ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:قیمت طلا و سکه در معاملات امروز بر خلاف افزایش اونس جهانی…

اخبار سلامت

سینما در سینما